وجود بحران در حوزه مد و لباس غیر قابل انکار است

به گزارش فناوری فرهنگی، فیروز فاضلی در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه مد لباس اسلامی و ایرانی استان گیلان که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) شهرستان رشت برگزار شد با اشاره به وجود بحران در حوزه لباس و مد، اظهار کرد: هرگز نمی‌توانیم واقعیت‌ها را انکار کنیم پذیرش واقعیت خود راهکاری برای حل مشکلات موجود است.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم تحول و تغییری در حوزه مد و لباس ایجاد کنیم نخستین گام پذیرش واقعیت است، افزود: خوشبختانه آثار ارائه شده در نمایشگاه امسال نشان دهنده روند رو به رشد ایجاد تغییرات در حوزه مد و لباس به ویژه طراحی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه عده‌ای در مسیر این تحول سنگ اندازی نیز می‌کنند، از طراحان مد و لباس خواست به مسیر خود با قدرت بیشتر ادامه دهند تا سریع‌تر به این وضعیت ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه لباس و فرهنگ دو روی یک سکه هستند، ادامه داد: نادیده گرفتن هر بخش غیر ممکن است.

فاضلی با اشاره به جایگاه و اهمیت لباس و طراحی و استفاده از رنگ‌ها در پوشش ایرانیان باستان، افزود: در ایران بعد از اسلام نیز به این حوزه توجه ویژه شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه لباس شخصیت انسان‌ها را به نمایش گذاشته و درون افراد را برای بیرون نمایان می‌کند، گفت: همه در پوشیدن لباس باید نقش داشته باشند، خوشپوشی همیشه وجود داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به سابقه گیلان در زمینه لباس اشاره و بیان کرد: همیشه انتظارها در حوزه مد و لباس استان گیلان به دلیل سابقه آن بیشتر بوده است.

وی تأکید کرد: اولین چیزی که در دیگران تأثیر می‌گذارد نمای بیرونی افراد یعنی همان لباس است لذا باید در زمینه ایجاد تغییر و تحول در حوزه لباس تلاش مضاعفی صورت گیرد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد