وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از اینوتکس 2016: باید به توانمندی داخلی در زمینه محصولات دانش‌بنیان اعتماد کرد

به گزارش فناوری فرهنگی،وزیر صنعت معدن و تجارت، در بازدید از پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016) گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی قدم اول در آشنایی و ارتباط صنعت با محصولات دانش بنیان است. صنعتگران نیز در قدم دوم باید به توانمندی دستاوردهای ایرانی اعتماد کنند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، در بازدید از پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016) بهترین برنامه برای بهره‌مندی بخش صنعت از دستاوردهای دانش بنیان ایرانی را در قدم اول دیدار در چنین نمایشگاهی دانست و گفت: علاوه بر آشنایی باید به توانمندی داخلی اعتماد کرد.

به گفته نعمت زاده، ما به محصولات ایرانی یقین داریم. برخی محصولات مثل تجهیزات هوا و فضا در زمان جنگ ساخت آنها آغاز شده است. بسیاری از موتورهای F14 زمین گیر بود که ما قطعات آن را ساختیم و در ایران راه‌اندازی کردیم. این در حالی است که برخی معتقد بودند این کار، شدنی نیست. محصولات دانش‌بنیان امروز هم ادامه همان تحقیقات است که پیشرفت در آن وجود دارد. پس باید به فعالیت های فناوران در عرصه محصولات دانش بنیان اعتماد کرد.

وی یکی از راه‌هایی که موجب می‌شود تولیدات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در بازار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرد را داشتن گواهی استاندارد برای محصولات دانست و ادامه داد: حتی اگر نمی‌توانند گواهی استاندارد محصول خود را در ایران تهیه کننده بهتر است برای محصول خود در خارج از کشور گواهی تأیید تهیه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بیان کرد: برخی مصرف‌کنندگان به محصولات ایرانی اعتماد ندارند. اما یکی از راه حل‌ها این است که علاوه بر اعتماد، گواهی‌نامه را بررسی کنند که طبق استانداردهای لازم محصول پاسخگوی نیازها خواهد بود.

پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی، از 2 خردادماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و امروز 5 خردادماه به کار خود پایان می دهد.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد