صدر جدول فروش بازی های رایانه ای از آن کدام کشور شد؟ (بخش سوم)

به گزارش فناوری فرهنگی،روز گذشته در دو بخش نخست این مطلب به بازتاب آمار و ارقامی در رابطه با وضعیت بازار بازی های کامپیوتری در سال 2016 میلادی پرداختیم. اکنون در قالب این مطلب قصد داریم تا  دنباله ی همان بحث را پی بگیریم و به برخی نکات جا مانده از مطالب روز گذشته اشاره کنیم.

روز گذشته با اتکا بر آمار جدید ارائه شده از سوی موسسه ی پژوهشی Newzoo به سهم هر کدام از پلتفرم های بازی از عایدی تخمینی به دست آمده از بازار بازی های کامپیوتری در سال 2016 میلادی پرداختیم و علاوه بر آن نظیر همین وضعیت را در سال های 2017 تا 2019 میلادی نیز بررسی کردیم. حال وقت آن رسیده است تا به بررسی سهم مذکور بنا بر تفکیک موقعیت جغرافیایی گیمر های جهان بپردازیم.

بر اساس آمار یاد شده، از میزان کل عایدی مربوط به بازار بازی های کامپیوتری در سال 2016 میلادی که رقم 99.6 میلیارد دلار را شامل می شود، منطقه ی آسیا پاسیفیک با اختصاص دادن رقم 46.6 میلیارد دلار از کل این عایدی به خود (که 47 در صد از کل سهم بازار جهانی بازی های کامپیوتری را شامل می شود) در صدر مناطق جغرافیایی جهان قرار خواهد گرفت و در عین حال با ثبت 10.7 در صد رشد نسبت به سال قبل، مقام دوم را در این زمینه کسب می نماید.

در واقع بر اساس تخمین های صورت گرفته، مقام اول در زمینه ی رشد میزان عایدی حاصل شده از بازار بازی های کامپیوتری را منطقه ی امریکای لاتین با ثبت 20.1 در صد رشد در این زمینه به خود اختصاص داده است. منطقه ای که قرار است چیزی نزدیک به 4.1 میلیارد دلار از کل درآمد بازار بازی های کامپیوتری در سال 2016 میلادی را از آن خود نماید و حدود 4 در صد از کل سهم بازار جهانی در این زمینه را به خود اختصاص دهد. در صدی که البته کمترین در صد موجود در میان مناطق جهان به شمار می رود؛

اما همان گونه که به آن اشاره شد، میزان رشد عایدی حاصل از بازار بازی های کامپیوتری در این منطقه بیشترین میزان ممکن را در سال 2016 میلادی نسبت به سایر مناطق جهان از خود به نمایش خواهد گذاشت. در واقع به نظر می رسد که منطقه ی امریکای لاتین در حال کسب پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه است و شاید اگر کشور های این منطقه از ثبات اقتصادی بهتری برخوردار بودند، این منطقه از جهان می توانست پتانسیل های فراوان تری را نسبت به حال حاضر در بازار بازی های کامپیوتری جهان به فعل تبدیل سازد. با این حال شاید رشد عایدی حاصل شده از بازی های پلتفرم موبایل در طی سال های پیش رو (که روز گذشته به طور کامل به آمار مربوط به آن پرداختیم) بتواند حکم یک سکوی پرتاب مناسب را برای ارتقای بازار بازی های کامپیوتری در منطقه ی امریکای لاتین ایفا نماید.

games1

پس از منطقه ی آسیا پاسیفیک که به لطف وجود کشور های جنوب شرقی آسیا نظیر ژاپن، چین و کره ی جنوبی توانسته است تا رقمی نزدیک به 47 در صد از کل عایدی حاصل از بازار جهانی بازی های کامپیوتری در سال 2016 میلادی را از آن خود نماید (یا بهتر است بگوییم قرار است که این آمار را به خود تخصیص دهد) منطقه ی امریکای شمالی با اختصاص دادن 25 در صد از عواید مذکور در مقام دوم جدول قرار می گیرد.

در صدی که رقم 25.4 میلیارد دلار را شامل خواهد شد و یک رشد 4.1 در صدی را در این زمینه نسبت به سال قبل از خود به نمایش می گذارد. جالب این جاست که از این رقم 25.4 میلیارد دلاری، چیزی نزدیک به 23.5 میلیارد دلار آن قرار است در کشور امریکا حاصل شود و بر این اساس می توان امریکا را دومین کشور پر منفعت دنیا از لحاظ تخصیص عایدی کل به دست آمده از بازار جهانی بازی های کامپیوتری در سال 2016 میلادی نام نهاد. کشوری که مقام نخست را به کشور آسیایی چین واگذار کرده است و در واقع کشور چین قرار است با تخصیص رقم 24.4 میلیارد دلار از عایدی 99.6 میلیارد دلاری حاصل از بازار جهانی بازی های کامپیوتری سال جاری، عنوان پر درآمد ترین کشور جهان در سال 2016 میلادی را از آن خود نماید.

در این میان کشور های خاور میانه همراه با افریقا و اروپا به طور مشترک در مقام سوم جدول قرار می گیرند و با ثبت یک رشد 7.3 در صدی نسبت به سال قبل رقمی نزدیک به 23.5 میلیارد دلار از سهم جهانی بازار بازی های کامپیوتری را به خود اختصاص خواهند داد. رقمی که در واقع حدود 24 در صد از سهم کل عایدی حاصل از بازار بازی های کامپیوتری در سال 2016 میلادی (همان رقم 99.6 میلیارد دلار ) را شامل می شود.

همان گونه که در لا به لای این متن به آن اشاره شد، کشور چین بیشترین در آمد ممکن از بازار بازی های کامپیوتری در سال 2016 میلادی را به خود اختصاص خواهد داد. البته این پیشتازی در کسب درآمد حاصل از عواید مربوط به بازار جهانی بازی های کامپیوتری قرار نیست تنها منحصر به سال جاری میلادی باشد و به نظر می رسد که کشور چین در سال های پیش رو نیز قادر به حفظ این پیشتازی و حتی افزایش میزان کمی و کیفی آن خواهد بود.

در بخش بعدی و پایانی این مطلب  قادر به مشاهده ی آن خواهید بود که به بررسی آمار و ارقام مربوط به میزان عایدی کشور چین از بازار بازی های کامپیوتری در سال های گذشته و همچنین سال های پیش رو خواهیم پرداخت. پس برای آگاهی از حسن ختام  مطلب چند قسمتی وضعیت بازار بازی های کامپیوتری در سال 2016 میلادی، پیشنهاد می کنیم که با ما همراه باشید.

.

منبع: سایت سخت افزار

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد