پارک‌های فناوری تنها فضا برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان نیستند

به گزارش فناوری فرهنگی،  دکتر مسعود برومند در مراسم رونمایی از بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی از پارک‌های علم و فناوری با بیان این که شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در ظهور و بروز توانمندی‌های کشورها اثر دارند، خاطر نشان کرد: بر این اساس همه کشورها طراحی‌های نوینی در زمینه ساختار سازی‌ها و بازنگری‌هایی بر آیین‌نامه‌ها دارند.

وی با اشاره به رویکردهای جدید صندوق نوآوری و شکوفایی، خاطر نشان کرد: این صندوق با بازنگری بر رویه‌های خود موجب شده است تا وزارت علوم نیز در آن نقشی را ایفا کند.

برومند با تاکید بر ضرورت اصلاح و بازنگری‌های آیین‌نامه‌ها، یادآور شد: براین اساس ما در شورای عالی عتف درصدد هستیم تا آیین‌نامه‌ها را مورد بازنگری قرار دهیم و در صورت نیاز تغییراتی در آنها اعمال کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که ایجاد تغییر نیازمند دارا بودن ذهن‌های باز است، گفت: این امر موجب می‌شود که ما بتوانیم از خرد جمعی برای بهبود کارها استفاده کنیم.

برومند، همچنین بر بازنگری ماموریت‌های پارک‌های علم و فناروی تاکید کرد و یادآور شد: امروزه دیگر پارک‌های علم و فناوری محلی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان نیستند، بلکه موسسات پیچیده‌ای هستند که باید در توسعه کشور نقش ایفا کنند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد