پایین بودن هزینه اشتغال در شرکتهای دانش بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، رحیم سرهنگی ، با بیان این مطلب اظهار کرد: در بحث قانونگذاری باید روندی را در پیش بگیریم که قوانین و مقررات زائد از پیش روی کارآفرینان برداشته شود، چون با توجه به رشد شتابان تکنولوژی نمی‌توانیم با قوانین ۲۰ سال قبل پاسخگوی کسب و کارهای نوین باشیم.

وی اتکا به سرمایه عظیم نیروهای متخصص و خلاق انسانی را بهترین راهکار خروج از بحران‌های اقتصادی دانست و گفت: مسیر عبور از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد دانش بنیان، از کارآفرینی می‌گذرد.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارآفرینان موفق باید قابلیت پاسخ به نیاز بازار را داشته باشند، افزود: طی سالهای گذشته نسل جدیدی از کارآفرینان پا به عرصه گذاشته‌اند که می‌تواند به ارزش افزوده و اشتغالزایی و درآمدهای سرشار در کشور منجر شود.

هزینه اشتغال پایین و بهره‌وری بالا در تعاونی‌های دانش بنیان

سرهنگی درعین حال نبود جا و مکان و تأمین مالی را از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با وجود پایین بودن هزینه اشتغال و بالا بودن بهره‌وری در تعاونی‌های دانش بنیان، اکثر این شرکتها به دلیل نداشتن تیم‌های بازاریابی با مشکل فروش مواجهند.

به گفته وی نیم درصد شرکتهای دانش بنیان ریسک پذیرند و به رشد بالایی می‌رسند؛ از این رو حمایت فرهنگی و تقویت ریسک‌پذیری در کارآفرینی ضروری است.

به گزارش ایسنا، چندی قبل تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان معاون امور تعاون وزارت کار و صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف ایجاد و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و حمایت از تجاری سازی این شرکتها، به امضا رسید. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز نبود فعالیت‌های دانش بنیان را دلیل افزایش قیمتهای نامتعارف در جامعه عنوان کرد و گفت: باید به سمت اصلاح قوانین و مقررات و حق مالکیت معنوی برویم و بازار عرضه و فروش محصولات دانش محور را ایجاد کنیم.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد