پرداخت ۱۲هزار میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ علیرضا دلیری در مراسم انعقاد توافق‌نامه کارگزاری صدور ضمانت‌نامه اعتباری صندوق دانشگاه تهران با صندوق ضمانت تعاون کشور بیان کرد: نهاد رگلاتوری ضمانت باید ایجاد شود تا صدور ضمانت‌نامه سهل و همه‌گیر شود.

وی گفت : یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین مالی بوده و نیاز این موضوع کاملا محسوس بوده اما باتوجه به پیگیری های معاونت علمی و استقبال نهادهای پولی کشور میزان مبلغ پرداختی به شرکت ها ۱۲ هزار میلیارد تومان از پایان سال ۹۲ تا کنون پرداخت شده است.

دلیری با اشاره به اینکه در سال ۹۷ نیز  بین ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظرگرفته شده خاطر نشان کرد : خوشبختانه این آمار نشان می دهد که منابع پولی کشور از حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کردند و بانک‌ها نیز اولویت خود را حمایت از شرکت‌ها قرارداده اند و امسال نیز این رقم افزایش‌ می یابد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان را در سالهای گذشته موضوع  تأمین مالی خواند و گفت: حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط بانک‌ها در چهار تا پنج سال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت‌شده و این نشان می‌دهد که منابع پولی کشور از حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کردند و بانک‌ها نیز اولویت خود را حمایت از شرکت‌ها قرار دادند و امسال نیز این رقم افزایش‌یافته است.

دلیری با بیان اینکه بستر ضمانت نیازمند اصلاحات در کشور است گفت:  بستر ضمانت در کشور ساز و کار درستی ندارد و ظرفیت و توانمندی در حدی نیست که موضوع ضمانت نامه ها را پوشش دهد به همین منظور باید یک نهاد بزرگ ضمانت ایجاد شود .

وی بیان کرد : ارزش دانش بالاتر از یک تعهد و گرو گذاشتن یک ملک است به همین دلیل باید نیروی انسانی و علم و دانش او ارزشگذاری شود .

دلیری به فراهم کردن بستر تامین مالی جمعی اشاره کرد و گفت : در کشور ما پول های خرد بسیاری وجود دارد و ما می توانیم با جمع آوری این پول ها موضوع تامین مالی جمعی  را در کشور اجرایی کنیم.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد