پرفروش های بازار موبایل در سالی که گذشت

به گزارش فناوری فرهنگی، سال گذشته برای صنعت موبایل سال پر فراز و نشیبی بود. هرکدام از تولید کنندگان این بازار سعی داشتند سهم خود را از بازار بیفزایند و دستگاه های بیشتری بفروشند. هرچند برخی نام ها در این صنعت تثبیت شده هستند و همچنان بخش اعظم این بازار را در دست خود دارند، اما برخی شرکت های تازه نفس نیز با عرضه محصولات مختلف و با کیفیت توانستند در عرصه بین المللی پایگاهی برای خود ایجاد کنند.

طبق آمار موجود در سال گذشته سامسونگ، اپل و هواوی همچنان برندهای پرفروش بازار موبایل بودند. اما موبایل های شرکت های شیائومی وان پلاس و نوکیا نیز طرفداران خاص خود را داشتند.

درهمین راستا برخی از موبایل های پرفروش سال گذشته را مرور می کنیم.

 سامسونگ A۵۰ با ۳ دوربین

این دستگاه در مارس ۲۰۱۹ میلادی با  وزن ۱۶۶ گرم به بازار عرضه شد. موبایل A۵۰ با بدنه ای از جنس پلاستیک با نمایشگرAMOLED ساخته شده است. اندازه نمایشگر آن نیز ۶.۴. اینچ با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است. این دستگاه  دارای تراشه  Exynos۹۶۱۰است که پشت آن ۳ دوربین وجود دارد. دوربین سلفی آن نیز ۲۵ مگاپیکسلی است. زیر نمایشگر دستگاه حسگر اثر انگشت قرار دارد. همچنین در این موبایل یک باتری ۴ هزار میلی آمپری وجود دارد.

موبایل شیائومی با سه گزینه RAMانتخابی

یکی دیگر از موبایل های پرفروش سال گذشته  «شیائومی رد می نوت۷» است. این دستگاه با وزن ۱۸۶ گرم نمایشگر ال سی دی ۶.۳ اینچی دارد. همچنین این موبایل شیائومی مجهز به اندروید ۹ است که در آن پردازشگر اسنپ دراگون ۶۶۰ کوالکام نصب شده است. در کنار این موارد ۳ گزینه ظرفیت RAM و حافظه داخلی برای دستگاه در نظر گرفته شده است. گزینه های انتخابی RAM دستگاه ۳،۴ و ۶ گیگابایتاست. حافظه داخلی دستگاه نیز با گزینه های ۳۲،۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه می شود.پشت دستگار ۲ دوربین نصب شده و دوربین جلویی نیز ۱۳ مگاپیکسل است. این دستگاه نیز مانند بقیه موبایل های سال ۲۰۱۹ مجهز به حسگر اثر انگشت است. همچنین باتری آن ۴ هزار میل آمپری است.

 P۳۰ Proهواوی با دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی

این دستگاه در مارس سال گذشته میلادی عرضه شده و ۱۹۲ گرم وزن دارد. هواوی P۳۰ Proنمایشگر OLED ۶.۴۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل دارد. همچنین سیستم عامل این دستگاه اندروید ۹ است  که می توان آن را به اندروید ۱۰ نیز ارتقا داد. همچنین در P۳۰ Pro از تراشه Kirin۹۸۰ استفاده شده است. حافظه ذخیره و RAM این دستگاه در ۳ گزینه انتخابی عرضه می شود که عبارتند از ۶ گیگابایت RAM همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ، ۸ گیگابایت RAMو ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۸ گیگابایت RAMو ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۸ گیگابایتRAMو ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی. یک حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دستگاه نیز نصب شده است.پشت P۳۰ Pro ، چهار دوربین نصب شده که یکی از آنها ۴۰ مگاپیکسلی است. دوربین سفی دستگاه نیز ۳۲ مگاپیکسل است.

  گلکسی A۷۰ با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی

 این دستگاه نیز در ۲۰۱۹ عرضه شده و بسیار محبوب است. گلکسی A۷۰ دارای نمایشگر AMOLED ۶.۷ اینچی است. موبایل مذکور مجهز به اندروید ۹ و تراشه کوالکام اسنپ دراگون ۶۷۵ است. RAM این دستگاه با دو گزینه ۶ و۸ گیگابایت و با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره ارائه شده است.  پشت این موبایل ۳  دوربین وجود دارد که بزرگترین آنها ۳۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی دستگاه نیز ۳۲ مگاپیکسلی است. همچنین A۷۰ باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری دارد.

موبایل پرطرفدار شیائومی با نمایشگر AMOLED

موبایل چینی شیائومی Mi ۹ با نمایشگر ۶.۳۹ اینچی و AMOLED طرفداران زیادی دارد. در این دستگاه ۳ گزینه برای حافظه داخلی در نظر گرفته شده که عبارت از RAM ۶ گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت ، RAM۸ گیگابایتی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و RAM۱۲ گیگابایتی  با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت. دوربین پشتی Mi ۹ تنظیمات ۳ تایی دارد که دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل است. دوربین سلفی آن نیز ۲۰ مگاپیکسلی است. باتری نصب شده در دستگاه لیتیوم یونی است که ۳۳۰۰ میلی آمپری است.

موبایل نوکیا با ۵ دوربین و باتری ۴۱۵۰ میلی آمپری

شرکت نوکیا ۹ PureView را در فوریه ۲۰۱۹ میلادی عرضه کرده که دارای نمایشگر AMOLED در اندازه ۵.۹ اینچ است.  سیستم عامل ۹ PureView اندروید ۹ است . در این موبایل از تراشه اسنپ دراگون ۸۴۵ استفاده شده است. ۹ PureView حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با RAM۶گیگابایتی دارد.  همچنین تنظیمات دوربین پشتی این موبایل ۵ تایی است  و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز ۱۲ مگاپیکسل است. به گفته شرکت درموبایل مذکور باتری ۴۱۵۰ میلی آمپری نصب شده است.

 وان پلاس۷ Pro با دوربین پاپ آپ

شرکت چینی وان پلاس این موبایل را در می ۲۰۱۹ میلادی عرضه کرد. این دستگاه نمایشگر AMOLED۶.۶۷ اینچی دارد.  سیستم عامل این موبایل  اندروید ۹ است و تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ در آن به کار رفته است. همچنین حافظه داخلی این دستگاه با دو گزینه عرضه شده که عبارت است از :حافظه داخلی ۲۵۶ با RAM هشت یا ۱۲ گیگابایتی یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با RAM شش گیگابایتی.۳ دوربین پشت ۷ Pro نصب شده  است. البته دوربین اصلی آن نیز ۴۸ مگاپیکسل است. علاوه بر آن دوربین سلفی این دستگاه پاپ آپ و ۱۶ مگاپیکسلی است.این موبایل یک باتری ۴ هزار میلی آمپری دارد.

 گلکسی S۱۰ با ۸ گیگابایت RAM

 این موبایل  نیز مانند بقیه دستگاه های این فهرست در اوایل سال گذشته عرضه شد. گلکسی S۱۰ دارای نمایشگر AMOLED با اندازه ۶.۱ اینچ و ۱۵۷ گرم وزن است. سیستم عامل این موبایل نیز اندروید ۹ است. در نسخه S۱۰ که برای خاورمیانه عرضه شده از تراشه Exynos۹۸۹۰و در نسخه چین و آمریکا تراشه  اسنپ دراگون ۸۵۵ کوالکام  به کار رفته است. RAM این دستگاه ۸ گیگابایتی است که با دو گزینه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۵۱۲ مگابایتی عرضه شده است. پشت این موبایل ۳ دوربین نصب شده که دوتای آنها ۱۲ مگاپیکسلی و دیگری ۱۶ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی S۱۰ نیز۱۰ مگاپیکسلی است. همچنین باتری آن نیز ۳۴۰۰ میلی آمپری است.

 آیفون های پرطرفدار ۲۰۱۹

شرکت اپل در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی سری آیفون۱۱ را معرفی و به بازار عرضه کرد. آیفون ۱۱ دارای نمایشگر لیکویید رتینا ۶.۱ اینچی است. وزن این دستگاه از بقیه موبایل های پرفروش سال گذشته کمی بیشتر و ۱۹۴ گرم است. آیفون ۱۱ با جدیدترین نسخه سیستم عامل این شرکت یعنی iOS۱۳  به بازار عرضه شد. همچنین آیفون جدید گزینه های مختلفی برای حافظه داخلی داشت که عبارتند از : ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت RAM، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت RAM و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت RAM.

پشت آیفون ۱۱ دو دوربین  ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارد. همچنین دوربین سلفی دستگاه نیز ۱۲ مگا پیکسل است. باتری آن نیز به گفته شرکت ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعت است.

البته نسخه های دیگر آیفون ۱۱ یعنی آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس نیز جزو موبایل های پر فروش سال گذشته هستند. آیفون ۱۱ پرو با نمایشگر ۵.۸ اینچی  رتیناXDR OLED به بازار عرضه شد. این دستگاه دارای تنظیمات دوربین پشتی ۳تایی و باتری ۳۱۹۰ میلی آمپری است. نسخه آیفون ۱۱ پرو مکس نیز مشخصاتی مشابه آیفون ۱۱ مکس با باتری ۳۹۶۹ میلی آمپری دارد.

کد خبر

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد