پروژه‌ SRI، ادعایی برای حفظ حریم داده‌های خصوصی

کوتاه از جهان

فرماندهی سامانه‌های جنگ دریایی و فضایی آمریکا قراردادی با مؤسسه‌ی تحقیقاتی SRI برای حفظ امنیت داده‌های خصوصی منعقد کرد.
متخصصین مؤسسه‌ی تحقیقاتی بین‌المللی اس آر آی[1] در حال یافتن روش‌هایی برای حفظ داده‌های خصوصی و ایجاد سامانه‌هایی برای استفاده از اطلاعات شخصی برای یک هدف مشخص هستند.

امنیتاین مؤسسه یک مرکز تحقیقاتی است که در زمینه‌ی مسائل دفاع ملی و امنیتی در آمریکا فعالیت می‌کند. فرماندهی سامانه‌های جنگ دریایی و فضایی آمریکا[2]، قراردادی معادل 8.5 میلیون دلار با مؤسسه‌ی مذکور برای اجرای برنامه‌ای به نام «Brandeis programs» منعقد کرده است که تا فوریه‌ی 2020 باید این مؤسسه آن را به اتمام برساند. این برنامه برای گسترش راه‌های حفظ اطلاعات خصوصی و اختصاصی افراد و بنگاه‌های سرمایه‌گذاری است. لازم به ذکر است که فرماندهی مذکور از طرف سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته‌ی دفاعی آمریکا[3] مأمور به انعقاد این قرارداد شد. طبق این قرارداد، دانشمندان علوم رایانه‌ی مؤسسه‌ی SRI در حال تحقیق برای فراهم کردن فناوری‌ها و راه‌های حفظ داده‌های خصوصی هستند. به‌علاوه سازمان دارپا، از مؤسسه‌ی SRI درخواست کرده تا در مورد فواید به اشتراک‌گذاری اطلاعات تحقیق کند.
نکته‌ی مهمی که باید در آن تأمل شود، این است که متخصصین دولت آمریکا میان حفظ حریم خصوصی افراد و جاسوسی از مکالمات باید راهی را انتخاب کنند. از سویی آن‌ها ادعا دارند که به دنبال حفظ حریم خصوصی افراد هستند و از سوی دیگر به این حریم تجاوز می‌کنند. متخصصین مؤسسه‌ی SRI مدعی هستند که به دنبال یافتن راه سومی هستند. آن‌ها قصد دارند راهی برای به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی که حافظ حریم خصوصی هستند، کشف کنند.

منابع:

http://www.militaryaerospace.com/articles/2015/08/sri-cyber-security.html

http://www.brandeis.edu/ethics/internationaljustice/

تهیه کننده: حامدی

[1] SRI

[2] SPAWAR

[3] DARPA

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد