«پسر دریا» بهترین فیلم آسیایی جشنواره انیمیشن سئول شد

به گزارش فناوری فرهنگی، در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم انیمیشن و کارتون سئول (SICAF) که از ۲۶ تا ۳۰ تیرماه ۹۸ در پایتخت کره‌جنوبی برگزار ‌شد، فیلم انیمیشن «پسر دریا» ساخته عباس جلالی یکتا ضمن نمایش در بخش مسابقه فیلم‌های کودک و نوجوان این رویداد، موفق به کسب جایزه نقدی بهترین فیلم آسیایی (Asia Award) جشنواره شد.

در خلاصه داستان این فیلم انیمیشن آمده است: «زن و شوهری به همراه پسری، روی دیوار زندگی می‌کنند. حضور پسر کم‌کم تغییراتی در زندگی آنها ایجاد می‌کند…»

این انیمیشن پیش از این ضمن نمایش در بخش مسابقه دورنمای فیلم‌های کوتاه پنجاه و نهمین دوره جشنواره انیمیشن انسی فرانسه، موفق به کسب جایزه ویژه شهر انسی (Prix de la Ville d’Annecy) شده بود.

سینمای انیمیشن ایران با ۷ فیلم، حضور پُررنگی در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم انیمیشن و کارتون سئول در کشور کره‌جنوبی داشت و علاوه بر «پسر دریا» ساخته عباس جلالی یکتا که در بخش مسابقه فیلم‌های کودک و نوجوان این رویداد حضور داشت، «خورده شده» به کارگردانی محسن رضاپور، «سیاه و سفید» از محمدعلی سلیمان‌زاده، «آقای گوزن» ساخته «مجتبی موسوی و «خرگوش شکارچی» به کارگردانی محمدامین کمالی در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه و «هیولای سیاه» به کارگردانی مشترک ریحانه کاوش و علی رئیس و «ناقص» ساخته عرفا پارس‌پور در بخش مسابقه فیلم‌های کودک به نمایش گذاشته شدند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد