پلیس انگلیس با هوش مصنوعی اطلاعات موبایل را بررسی می کند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از گاردین، پلیس انگلیس قصد دارد به طور آزمایشی از نرم افزار هوش مصنوعی استفاده کند که قادر به تفسیر تصاویر، همخوان کردن صورت ها و تحلیل الگوهای ارتباطی است. هدف از استفاده از این فناوری سرعت بخشیدن به فرایند بررسی موبایل های ضبط شده در تحقیقات جنایی است.

در حال حاضر شرکت ژاپنی Cellebrite برخی از این فناوری ها را ابداع کرده و ادعا می کند  به کارگیری گسترده آنها می تواند شواهد دیجیتالی را فاش کند که در پرونده های جنایی کارآمد باشد.

 به هرحال  این اقدام پلیس نگرانی هایی را درباره حفظ حریم خصوصی و استفاده احتمالی از این نرم افزار برای ایجاد پیش داوری درباره شواهد جنایی منجر شود.

این درحالی است که نیروهای پلیس و وکلا سعی دارند با حجم روز افزون اطلاعاتی دست و پنجه نرم کنند که در موبایل ها و لپ تاپ ها وجود دارد. به عنوان مثال برخی نیروهای پلیس برای بررسی محتویات دانلود شده موبایل  افراد به ۶ ماه زمان نیاز دارند.

 استفاده از هوش مصنوعی و ماشین یادگیری آرام آرام میان نیروهای پلیس فراگیر شده است. به عنوان مثال پلیس دورهام مشغول آزمایش استفاده از هوش مصنوعی برای بررسی قابلیت آزاد کردن مظنونین با وثیقه است.

به هرحال تاکنون اطلاعات استخراج شده از موبایل ها به صورت اسناد پی دی اف نگهداری می شد که گاهی اوقات حجم آن به هزاران صفحه می رسد. به طور متضاد سیستم جدید  که Analytics Enterprise نامیده می شود به نیروهای پلیس اجازه می دهد فیلترهای پیچیده انجام دهند، شبکه های مجازی را تجسم کنند و اطلاعات مربوط به چند موبایل را با کمک «برچسب زنی جغرافیایی» مشخص کنند.  در«برچسب زنی جغرافیایی» اطلاعات افرادی که در یک زمان و یک مکان حضور داشتند، بررسی می شود.

الگوریتم های هوش مصنوعی این سیستم تصاویر و ویدئوها را برحسب وجود اسلحه، تصاویر، خودرو ، مواد مخدر، پرچم کشور ها و دسته بندی های دیگر برچسب می زند. این سیستم حتی می تواند متن را از اسکرین شات نیز استخراج کند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد