پلی‌استیشن‌های واقعیت مجازی سونی در راهند

به گزارش فناوری فرهنگی،هدست‌های واقعیت مجازی پلی‌استیشن‌های سونی وقتی در ماه اکتبر از راه برسند، 399 دلار قیمت خواهند داشت که البته باید با پلی‌استیشن‌ 4 که 349 دلار قیمت دارد، جفت شوند و البته لوازم جانبی دیگر نیز وجود دارد.

نیویورک تایمز در گزارش خود آورده است شرکت سونی امیدوار است بر موج بازی‌های کنسولی پرفروش خود یعنی پلی‌استیشن‌ 4 سوار شده و کششی در محصول جدید خود که همان واقعیت مجازی است ایجاد کند.

پلی‌استیشن‌های VR شامل یک صفحه 5.7 اینچی و چندین سنسور برای ردیابی 360 درجه تکان‌های سر یا همان توانایی برای دنبال کردن جایی که بیننده به آن نگاه می‌کند می‌شود.

برای استفاده از لوازم جانبی واقعیت مجازی، مصرف‌کنندگان همچنین باید دوربین پلی‌استیشن را به قیمت 44 دلار خریداری کنند. با احتساب پلی‌استیشن‌ 4 که 349 دلار قیمت دارد، هزینه کلی یک پلی‌استیشن‌ VR، حدودا 800 دلار می‌شود. همچنین برخی افراد ممکن است اقدام به خرید move‌ کنند که کنترل‌های مبتنی بر حرکت است و 40 دلار قیمت دارد.

پلی‌استیشن‌های VR سونی به عنوان راهی برای گسترش بازار واقعیت مجازی در نظر گرفته شده‌اند. در حالی که رقبایی مانند فیس‌بوک اوکولوس (Oculus) و HTC با دستگاه‌های واقعیت مجازی خود که سرفصلشان را ساخته‌اند، هدست‌هایی دارند که به طور کلی نیازمند کامپیوترهای گران و قدرتمند برای اجرای نرم‌افزار است.

اوکولوس هدست‌های خود را به قیمت 599 دلار می‌فروشد که با احتساب کامپیوتر، 1500 دلار می‌شود و هدست‌های HTC هم 800 دلار قیمت دارند و با کامپیوترهای همراهش بیش از 1000 دلار می‌شوند.

در مقابل، سونی تا امروز 36 میلیون پلی‌استیشن 4 فروخته است که کامپیوترهای قدرتمندی هستند که توانایی اجرای بازی‌های و نرم‌افزارهای واقعیت مجازی را دارند.

جان کالر از مدیران اجرایی سونی می‌گوید: این شرکت دوربین را بیرون از بسته‌های واقعیت مجازی قرار داده است، زیرا بسیاری از دارندگان پلی‌استیشن همین حالا هم دوربین دارند و همچنین برای بعضی از بازی‌ها تنها کنترل‌کننده Move نیاز است. ما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که برای جامعه بازی‌های خود، قیمت قابل قبولی داریم.

اندرو هاوس، مدیر اجرایی بخش سرگرمی شرکت کامپیوتری سونی بر روی صحنه در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در سان‌فرانسیسکو می‌گوید: ما از تخصص مهندسی و طراحی صنعتی خود برای ایجاد یک سیستم VR استفاده کردیم.

هاوس همچنین می‌گوید: بیش از 230 توسعه‌دهنده برای پلی‌استیشن VR تولید محتوا کردند و شرکت قصد دارد این محصول را در ماه اکتبر عرضه کند.

منبع: ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد