پنج شرکت از صداوسیما مجوز IPTV گرفتند

پس از کش‌وقوس‌های فراوان و با گذشت یک‌سال از موافقت‌نامه‌های موقت، تعداد ۵ شرکت از صداوسیما مجوز تلویزیون تعاملی (IPTV یا تلویزیون اینترنتی) دریافت کردند.

شرکت‌های ایرانسل، آسمان، باران تلکام، تراشه سبز و نشر الکترونیک طی مراسمی با حضور مدیرعامل صداوسیما، معاون فضای مجازی صداوسیما و مدیران این پنج شرکت، موفق به دریافت مجوز تلویزیون تعاملی از سوی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شدند. البته صداوسیما نیز یک تلویزیون تعاملی خواهد داشت.

صداوسیما/تلویزیون اینترنتی/IPTV

بدین ترتیب IPTV صداوسیما با نام شیما، ایرانسل با نام لنز، آسمان با نام فام، باران تلکام با نام آیو، تراشه سبز با نام تیوا و نشرالکترونیک با نام شمیم در بستر اینترنت و شبکه‌ ملی اطلاعات به ارائه‌ی برنامه‌های تصویری، صوتی و تعاملی خواهند پرداخت.

سرویس تلویزیون تعاملی، یک بستر جذاب برای ارائه خدمات رادیویی و تلویزیونی همراه با مدیریت زمان و دسترسی به آرشیو در کنار سایر خدمات نظیر بازی ، ویدئو، متن، عکس، فیلم، خبر و سینما است.

این پنج شرکت سال ۹۴ و در زمان ریاست سرافراز در صداوسیما موفق به دریافت موافقت‌نامه‌های موقت از سوی اخوان معاونت فضای مجازی صداوسیما در آن زمان، شده بودند.

منبع: زومیت

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد