پویانمایی از روسیه تا ایران

به گزارش فناوری فرهنگی، خانم ساوینکوا در مورد علاقه‌ی کودکان در سنین پایین‌تر به انیمه‌های روسی گفتند و از توجه نوجوانان به انیمیشن‌های امریکایی خبر دادند. همچنین در بخشی از صحبت‌های خود در مورد گرایش بیش‌ از حد کودکان و نوجوانان به یوتوب در مقابل تلویزیون ملی روسیه صحبت کردند.

سپس در ساعت 16:30 دقیقه طبق کنداکتور روز اول، علی نوری اسکویی از ایران در مورد ایده‌پردازی و قصه‌گویی در ساخت انیمیشن صحبت کرد. اسکویی مهم‌ترین فاکتور برای ساخت انیمه در حوزه‌ی بین‌الملل را کار خلاقانه و رقم زدن اتفاقات جدید قصه‌محور توصیف کرد و از میل غریزی جوان‌های انیمه نساز نسبت به قصه گلایه کرد. اسکویی همچنین به ایده پردازی و قصه گویی در استودیویی کوچک و ساخت و پخش آن در کشورهای بزرگ با امکانات بالا اشاره کرد و تاکید کرد اگر یک قصه بتواند عواطف مخاطب را درگیر کند اولین و بزرگترین قدم را در ساخت یک انیمیشن خوب برداشته است.

برنامه، پرزنت‌ها و نشست‌های دونفره تا ساعت 21 شب در بخش‌های مختلف غرفه‌ی بین‌اللملی پویانمایی تهران تا روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد که در آن به زوایای مختلف ساخت انیمیشن و انتقال تجربه و آشنایی با این صعنت در کشورهای دیگر خواهد پرداخت.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد