پیشنهاد تسهیلات جدید بخش خصوصی برای سفر ایمن در ایام کرونا

به گزارش فناوری فرهنگی، جلسه مقابله با ویروس کرونا در صنعت گردشگری با حضور رؤسای انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی ایران و تهران و رئیس جامعه تورگردانان و فعالان پیشکسوت حوزه دفاتر مسافرتی روز گذشته درحالی برگزار شد که فعالان این صنعت ماه‌هاست با مشکلات ناشی از عدم انجام سفر در کشور آسیب‌های متعددی دیده‌اند.

در این برنامه درباره راه‌اندازی سفرهای برنامه ریزی شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همفکری‌های لازم به عمل آمد و قرار شد جلسه‌ای با حضور هتلداران نیز برگزار شود و آنها درباره تسهیلاتی که می‌توانند در دوران کرونا به مسافران بدهند از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تخفیفات صحبت کرده و راهکار ارائه کنند. پس از آن بخش خصوصی با متولیان دولتی وارد مذاکره شده و راهکاری ارائه دهد تا مردم بتوانند در این شرایط ایمن سفر کنند بنابراین باید به زودی از سوی بخش خصوصی شاهد ارائه تسهیلات جدید برای حوزه سفر بود.

در این‌باره امیرپویان رفیعی شاد رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران به خبرنگار مهر گفت: ما می‌خواهیم صنعت گردشگری را به عنوان یک راه حل فعال کنیم. درزمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و سفرهای داخلی کم شده معتقد هستیم باید سفرهای برنامه ریزی شده همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. نمی‌خواهیم گردشگری را راه بیندازیم تا انتفاعی از آن داشته باشیم بلکه برعکس است در این شرایط باید تمهیداتی اندیشید که مردم بتوانند با حفظ سلامت به سفر بروند.

وی گفت: اکنون در مسیر جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی شاهد ازدیاد جمعیت هستیم، اگر این مسافران به صورت هدفمند در قالب تور از خدمات آژانس‌ها استفاده کنند و در هتل‌هایی استقرار یابند که در آن پروتکل‌های بهداشتی لازم رعایت می‌شود سفر ایمنی خواهند داشت این اتفاق خیلی بهتر از آن است که به خانه‌های شخصی بروند. می‌خواهیم با ارائه یک راه حل درست جلوی سفرهای انفرادی غیر ایمن گرفته شود و شرایطی را به وجود آوریم که نه تنها این سفرها کنترل شود بلکه از شیوع بیشتر ویروس نیز جلوگیری به عمل آید.

وی گفت: اکنون روادید تجاری صادر می‌شود ولی می‌توان با برخی پروتکل‌ها و مسائلی که سلامت مردم را به خطر نمی‌اندازد ویزای توریستی برای ورود گردشگران خارجی صادر شود. می‌توان قوانینی را برای کسانی که می‌خواهند به ایران سفر کنند گذاشت تا ما دوباره در حوزه گردشگر خارجی وارد شویم.

وی گفت: بحث مالیات یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، در شرایطی که دفاتر خدمات مسافرتی توان نفس کشیدن ندارند مالیات‌های گزافی برای آنها وضع می‌شود. دولت باید در کنار بخش خصوصی بوده و این مشکلات را از دوش آن بردارد امیدواریم رئیس جمهور جمعه این هفته از خواب بیدار شود و حداقل به مشکلات بخش خصوصی برسد. ما اگر بتوانیم اثر تحریم‌های داخلی را برداریم از پس تحریم‌های خارجی بر خواهیم آمد.

رفیعی شاد همچنین درباره تسهیلات بانکی اعلام شده نیز توضیح داد: این تسهیلات اگر در حد شعار باشد خوشایند صنعت گردشگری نیست آنقدر برای ارائه این تسهیلات سختگیری وجود دارد که من به عنوان رئیس انجمن حتی یک مورد هم نشنیده ام که کسی از این وام‌های ۱۲ درصدی بگیرد.

وی گفت: ما تنها مشکلات کرونا را نداشتیم بلکه از آبان سال گذشته تاکنون اتفاقات مختلفی روی صنعت گردشگری تأثیر گذاشته ولی کرونا تیر خلاص بود. اگر به گردشگری اعتقاد داریم باید نگاه‌مان به صنعت نیز عوض شود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد