پیش تولید انیمیشن صنعتی یوز ایرانی/دایره المعارفی از فضاهای جغرافیایی و گونه های گیاهی-جانوری را در این انیمیشن ببینید.

به گزارش فناوری فرهنگی،

مدیر تولید انیمیشن یوز ایرانی گفت: این انیمیشن دایره المعارفی از فضاهای جغرافیایی و گونه های گیاهی-جانوری  مناطق مختلف ایران را  به مخاطب ارایه میدهدو حتی از اسم های محلی آن ها هم استفاده می شود.

انیمیشن یوز ایرانی به کارگردانی محمد خیر اندیش و تهیه کنندگی محمد همدانی در مرحله پیش تولید قرار دارد .مصطفی شاه مردانی، مدیر تولید انیمیشن یوز ایرانی در گفت و گو با خبرنگار خانه انیمیشن در خصوص مراحل تهیه و تولید تشریح کرد: ایده ی اولیه انیمیشن را موسسه فرهنگی هنری صبا داده است و قرار است این انیمیشن به یوز ایرانی بپردازد، زیرا این گونه ی جانوری در حال انقراض است و ما باید آن را از این خطر نجات دهیم و این انیمیشن قصد دارد جایگاه و اهمیت محیط زیست را نشان دهد و همچنین باعث تغییر نگرش و ایجاد محیط امن برای این گونه ی جانوری شود، البته به صورت کلی نیز پیام های اخلاقی و ارزشی هم در این انیمیشن وجود دارد.

وی افزود: با توجه به رویکرد جدیدی که در اجتماع برای دفاع از محیط زیست ایجاد شده است، انیمیشن یوز ایرانی تلاش خود را میکند تا به این دفاع، دامن بزند و سهم کوچکی در این زمینه داشته باشد تا یوز ایرانی بتواند از خطر انقراض نجات پیدا کند.

شاه مردانی با بیان اینکه مخاطب انیمیشن یوز ایرانی، نوجوان است، گفت: چون مخاطب این انیمشن نوجوان است در کنار تصاویر زیبا و با رنگ شاد، از داستان ها ی پرهیجان و اکشن نیز استفاده شده است.

مدیر تولید انیمیشن یوز ایرانی در خصوص محتوای این انیمیشن گفت: طراحی داستانی کار به صورت اپیزودیک است، یعنی یک خط کلی داستانی دارد که یوز بعد از اینکه با محیط اطرافش آشنا میشود و متوجه میشود که توسط عوامل محیطی در خطر است سفری را در پیش میگیرد تا والدین خود را پیدا کند و با استفاده از کمک والدین و ارتباط با آنها بتواند به محیط امنی که میخواست برسد.

وی ادامه داد: اما در هر کدام از قسمت ها به داستانی جدا پرداخته میشود و در انتهای هر فصل، یک گره از داستان باز میشود و در فصل آخر نیز به هدف کلی که نجات پیدا کردن یوز هست میرسیم.

شاه مردانی در رابطه با زمان بندی تولید و پخش انیمیشن یوز ایرانی گفت:  جلسات ایده پردازی و فیلمنامه از ابتدای آذر94 بوده است و پیش تولید کار به طور جدی از فروردین 95 شروع شد، این انیمیشن شامل 4 فصل 26 قسمتی است که در هر قسمت 20 دقیقه از ماجرای یوز ایرانی را در شبکه کودک خواهیم دید. و امیدواریم در 4 سال آینده این کار به پایان برسد.

وی در خصوص نرم افزار های استفاده شده در این انیمیشن بیان کرد: برای تولید و طراحی شخصیت ها از نرم افزار های مختلفی استفاده شده که اصلی ترین نرم افزار، مایا است ولی از فتوشاپ، نوک و… هم به صورت مکمل استفاده میکنیم.

مدیر تولید انیمیشن یوز ایرانی در رابطه با کاراکتر های این انیمیشن تشریح کرد:  در حال حاضر کاراکتر ها در حال شکل گیری هستند و ما میخواهیم از پتانسیل انواع مختلف حیوانات ایرانی استفاده کنیم، نقش اول را یوز دارد که در سفر خود یک شخصیت او را همراهی میکند که میتواند یک حیوان با تجربه مثل لاک پشت یا هر حیوان دیگری باشد، بجز یوز در هر قسمت بعضی حیوانات به صورت مهمان وارد میشوند و سعی شده است که این حیوانات از گونه های جانوری ایران باشد. در جریان داستان یک سری حیوانات بد مثل کفتار یا شغال هم هستند که قهرمان با آنها مواجه میشود و باید به آنها فایق بیاید.

وی ادامه داد: این انیمیشن دایره المعارفی از فضاهای جغرافیایی و گونه های گیاهی-جانوری  مناطق مختلف ایران را  به مخاطب ارایه میدهد و حتی از اسم های محلی آن ها نیز استفاده میشود. خط سیر سفر یوز ایرانی را در نقشه مشخص کردیم، به عنوان مثال یوز در مناطق کوهستانی با بز کوهی و یا در مناطق شمالی با خرس روبرو میشود.

شاه مردانی در خصوص صنعتی بودن این انیمیشن توضیح داد: تولید حجم زیاد انیمیشن دارای استاندار های بین المللی در کشور، مهمترین خصیصه انیمیشن یوز ایرانی است که اگر انجام شود میتوان امیدوار بود همین میزان تولید را در موارد دیگر نیز داشته باشیم و به عنوان یک صنعت، به تولید انیمیشن در ایران نگاه کنیم و بتوانیم در بازار های خارجی نیز به رقابت بپردازیم. زیرا بعد از تمهیداتی که در این مجموعه دیده شده و با توجه به نیروی مستعد انسانی که وجود دارد، انتظار داریم این آرزوی دیرینه که تولید انیمیشن صنعتی در ایران است را در مجموعه ی خود تحقق بخشم. و برای اولین بار به تولید حجم انبوهی از انیمیشن با کیفیت مطلوب دست پیدا کنیم.

مدیر تولید انیمیشن یوز ایرانی گفت: انیمیشن صنعتی یعنی: فرایند تولید انیمیشن را به صورت یک جریان  صنعتی و خط تولیدی نگاه کنیم یعنی از ابتدا تا انتهای کار قابل برنامه ریزی و کنترل باشد. و به یک حجم زیادی از انیمیشن با کیفیت خوب در انتهای هر فصل دست پیدا کنیم.

منبع: خانه انیمیشن

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد