چراغ «مقاومت» نقطه امید سینماگران و هنرمندان مستقل جهان است

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و دبیر سابق جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با انتشار یادداشتی از همت بلند دبیر و مدیران شانزدهمین دوره این رویداد بین‌المللی تقدیر کرد.

در متن این یادداشت آمده است؛

«شکی نیست که انقلاب اسلامی حساس‌ترین برهه‌های تاریخ خودش را پیش رو دارد. این انقلاب به موهبت خداوند گام‌های نخست خود را با فرازهای درخشان و افتخارات ماندگار و تاریخی پشت سر گذاشت و اکنون با ورود به گام دوم، بیش از همیشه با هجمه‌های استکبار جهانی مواجه است. در این راستا، هنر و سینمای انقلاب و مقاومت اگر چه توانست گستره‌های بزرگی از ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی این نظام الهی را روشن نگه دارد ولی همواره، به موازات رشد و پیشرفت‌های شگرف حوزه‌های نظامی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی به پویایی و جهش‌های جدی تر در این عرصه نیازمندیم.

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بار سنگینی از این مسئولیت را بر شانه دارد و مردان مقاومت همواره پرچمدار این نهضت بزرگ جهانی بوده، هستند و خواهند بود.

در شرایط امروز که کشور فراتر از مواجهه‌های همیشه، با ویروس منحوس کرونا هم، دست و پنجه نرم می‌کند و در این بستر دشوار و سخت، کار بزرگ دبیر و مدیران جشنواره فیلم مقاومت به چند دلیل ستودنی است.

– اجازه ندادند چراغ مقاومت خاموش بماند.

– با رویکردهای پویا و به روز، موفق شدند ظرفیتی ایجاد کنند برای روایت بحران کرونا و رزمندگی مدافعان سلامت که یک ملت سپاسگزارشان است.

– پرچم مقاومت را درست، در روزی که قدرت‌های پوشالی با بهانه‌جویی‌های خنده‌دار ماشه‌ها را چکاندند به اهتزاز در آورند.

– فضایی فراهم کردند تا قدردانی از مدافعان حرم و سردار دل‌ها از یادها نرود و جاودان‌تر بماند.

– نشان دادند که راه مقاومت مستدام خواهد بود و با همت بلند می‌توان موانع را از سر راه‌ها کنار زد.

– به تاسی از رهبر بزرگ انقلاب کوشیدند تا با سرلوحه قرار دادن پروتکل‌های بهداشتی از رسالت فرهنگی و مسئولیت و تعهد اجتماعی غافل نشوند. چراغ مقاومت را که نقطه امید بسیاری از سینماگران و هنرمندان مستقل و عدالت‌خواه و ضدسلطه دنیاست بر تاریکی‌های جهان بتابند.

به عنوان عضو کوچک خانواده بزرگ سینمای مقاومت که در دوره‌های گذشته افتخار خدمت در جوار دوستان و همکاران را داشته‌ام وظیفه می‌دانم از همت بلند و عزم غیرتمندانه همه عزیزان در «خیمه گاه مقاومت» قدردانی نمایم و خداقوت بگویم.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد