چشم‌انداز خوبی برای تئاتر نداریم/ جای خالی سرگرمی در مشغله مردم

به گزارش فناوری فرهنگی، ابراهیم پشت کوهی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که اسفند سال ۹۸ نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو» را در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد ولی اجرای آن به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد، درباره وضعیت اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: خیلی دوست داریم اجرای نمایش «تنها خرچنگ خانگی…» را ادامه دهیم و پرونده اجرای این نمایش بسته نشده اما وضعیت کرونا به ویژه وضعیت بحرانی تهران چنین امکانی را به ما نمی‌دهد. دکور نمایش همچنان نگهداری می‌شود تا شرایط مناسب برای ادامه اجرا فراهم شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی چشم‌انداز خوبی برای تئاتر نداریم و تئاتر ویران شده است.

پشت کوهی با اشاره به اینکه اجرای تئاتر قرار است باعث تفکر و سرگرمی مردم شود، یادآور شد: در شرایط فعلی مشغله فکری مردم مشکلات اقتصادی و سلامتی است و سرگرمی هم در این بین جایی ندارد.

سرپرست گروه تئاتر «تی تووک» با بیان اینکه پیش از این برای اجرای تور استانی نمایش «تنها خرچنگ خانگی…» برنامه‌ریزی شده بود، افزود: قرار بود بعد از پایان اجرای عمومی نمایش در تهران، آن را در استان‌های شمالی و جنوبی ایران نیز روی صحنه ببریم که ماجرای کرونا کل برنامه‌های ما را تغییر داد.

وی درباره دیگر فعالیت‌های خود در ایام کرونایی توضیح داد: کلاً در چند ماه گذشته کاری جز نگارش نمایشنامه و فیلمنامه انجام نداده‌ایم. یک نمایشنامه برای بچه‌های تئاتر جزیره هرمز نوشته‌ام که دارای فضای سبک و سیاق فرهنگ بچه‌های جزیره است رئالیسم جادویی جزیره هرمز را در خود دارد.

پشت کوهی در پایان سخنان خود گفت: نمایشنامه‌ای نیز با نگاهی آزاد به زندگی ابراهیم منصفی شاعر و موسیقیدان هرمزگانی نوشته‌ام.

منبع: مهرکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد