کار جدید سازندگان انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» کلید خورد

به گزارش فناوری فرهنگی،روز پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ گروه هنرپویا (کنسرسیوم مشترک مؤسسات فرهنگی هنری هفت‌سنگ و سلوک افلاکیان) و مؤسسه میم للانتاج الثقافی کشور لبنان جهت تولید یک اثر سینمایی جدید، با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند.

در این قرارداد که به امضای حامد جعفری، رئیس هیئت مدیره گروه هنرپویا و تهیه کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و عباس شراره مدیرعامل مؤسسه میم للانتاج الثقافی کشور لبنان رسیده است، دو طرف تفاهم نموده‌اند که مؤسسه میم للانتاج الثقافی کشور لبنان با پرداخت بخشی از هزینه‌های ساخت انیمیشن سینمایی جدید گروه هنرپویا، که تولید آن از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد، در ساخت این پروژه جدید سرمایه گذاری نماید.

موسسه میم للانتاج الثقافی کشور لبنان که پخش نسخه عربی انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را نیز بر عهده داشته است، تاکنون با همکاری گروه هنرپویا توانسته است نسخه عربی انیمیشن سینمایی «شاهزاده‌روم» را در کشورهای لبنان، آلمان، انگلیس، عراق، بحرین، کویت، عربستان، ساحل عاج و… به نمایش درآورد.

فیلمنامه جدید‌ترین اثر گروه هنرپویا که سال آینده ساخت آن آغاز خواهد شد، توسط گروهی از نویسندگان ایرانی در حال نگارش است و گروه هنرپویا بنا دارد تا در چند روز آینده و طی یک نشست خبری، جزئیات بیشتری در خصوص تولید جدید‌ترین اثر خود به رسانه‌ها اعلام نماید.

گروه «هنرپویا»، کنسرسیوم مشترک مؤسسه فرهنگی‌هنری هفت‌سنگ و مؤسسه فرهنگی‌هنری سلوک‌افلاکیان است که با بیش از ده سال سابقه تاکنون توانسته‌اند بیش از ۱۵۰ برنامه مختلف در قالبهای سینمایی، سریال، مجموعه، آثار کوتاه و… را تولید کنند. انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» که آخرین اثر سینمایی گروه هنرپویا بوده است، پس از کسب لوح تقدیر ویژه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در سال جاری توانست به فروش ۴ و نیم میلیارد تومانی در گیشه سینماهای ایران دست یابد و در ‌‌نهایت عنوان چهارمین فیلم پرفروش سال ۱۳۹۴ را از آن خود سازد.

شگفتی ساز شدن شاهزاده‌روم در سال جاری تا حدی پیش رفت که برخی از منتقدین شاهزاده‌روم را پدیده امسال اکران سینماهای ایران دانسته‌اند.

منبع: سوره سینما

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد