کسب‌وکارهای فناورانه آسیب‌دیده از کرونا در قم حمایت می‌شوند

به گزارش فناوری فرهنگی،

سید حسین اخوان علوی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حمایت از انواع کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا مسئولیت اجتماعی و وظیفه شرعی است افزود: در این میان حمایت از کسب‌وکارهای استارتاپی و نوپا اهمیت دوچندانی دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان درروزهای سخت کرونا از مدافعان پیشگام حوزه سلامت و تامین نیازهای اساسی مردم هستند گفت: درمجموع شرکت‌های فناور عضو پارک فارغ از هرگونه پیشامدی به‌طور مستمر از مزایای آیین‌نامه‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوند اما در شرایط بحران شیوع ویروس کرونا این حمایت‌ها شکل و قالب ویژه‌تری به خود گرفته‌است.

رییس پارک علم و فناوری قم گفت: طبق بسته حمایتی ویژه ایام شیوع ویروس کرونا اجاره‌بهای برخی از واحدهای فناور مستقر رایگان شده‌است.

وی ادامه داد: بر این اساس اجاره‌بهای کلیه واحدهای فناور مستقر مازاد بر حمایت­های معمول آیین‌نامه‌های حمایتی از تخفیف ۳۰ درصدی برخوردار شده‌اند و بر این اساس اجاره‌بهای واحدهای فناوری که نوپا و فاقد گردش مالی خاصی هستند، عملا رایگان می‌شود.

بخشودگی ۸۰ درصد اجاره‌بهای واحدهای فناور

اخوان علوی بابیان اینکه مجموع اجاره‌بهای ماهانه دریافتی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک نزدیک به ۶۰۰ میلیون ریال است گفت: با اجرای این بسته حمایتی ویژه به‌طور میانگین بیش از ۸۰ درصد کل این مبلغ شامل بخشودگی­ خواهد شد.

وی از استمهال سه‌ماهه اقساط تسهیلات دارای بازپرداخت سررسیده شده خبر داد و گفت: با تمام توان سعی خواهیم کرد که هیچ از یک واحدهای فناور عضو به دلیل بدهی اقساط مرتبط با پارک با مشکل جدی مواجه نشوند.

رییس پارک علم و فناوری قم اظهار داشت: در راستای تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند، الزامات مرتبط با حضور تمام‌وقت کارکنان شرکت­های فناور مستقر را در سه‌ماهه اول سال جاری لغو کرده‌ایم تا محدودیت­ها برای استفاده از ظرفیت دورکاری برای آنان فراهم شود.

اختصاص وام به شرکت‌های فناور دارای محصول در مقابله با کرونا

اخوان علوی از فعالیت برخی از شرکت‌های فناور عضو پارک در زمینه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: مازاد بر حمایت‌های آیین‌نامه‌ای، دربسته حمایتی ویژه مبلغ چهار میلیارد ریال به‌صورت مضاربه‌ای برای تأمین سرمایه در گردش شرکت‌ها و واحدهای فناور تحت پوشش که محصولات مربوط به کرونا تولید می‌کنند در نظر گرفته‌شده‌است.

وی با اشاره به‌ضرورت پایداری فعالیت و تداوم حیات کسب‌وکارهای نوپا و فناور دراین دوره بحرانی تصریح کرد: در این زمینه دوره­‌های مشاوره‌­ای و آموزشی آنلاین رایگان برای شرکت‌­های عضو با موضوعات مربوط به پایداری کسب‌وکارها در شرایط بحران کرونا در نظر گرفته‌ شده‌است.

وی گفت: از هر فرصتی برای معرفی و اطلاع‌رسانی دستاوردهای شرکت‌های فناور در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد.

اخوان علوی در پایان گفت: به‌منظور تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای لازم برای واحدهای فناوری که برای تولید اقلام و کالاهای مرتبط با کرونا نیاز به اخذ مجوز دارند با نهادهای ذی‌ربط ازجمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن، و تجارت استان در تعامل مستمر قرار داریم.

۷۹ شرکت دانش بنیان در سطح قم فعال است و  ۱۶۵ واحد فناور درمراکز رشد و پارک علم و فناوری استان فعال بوده و بیش از ۲ هزار تن در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع:ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد