گردشگری سنتی منسوخ شده است

به گزارش فناوری فرهنگی، سعید بهرامی با تأکید بر اینکه گردشگری صنعت پولسازی است، اظهار کرد: در سال های گذشته فقط از همدان مسافر خارج می‌شد اما به تازگی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان و حتی آژانس‌های مسافرتی به تب‌و تاب افتاده اند که گرشگر وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری در همدان مغفول مانده است، تصریح کرد: اقتصاد استان همدان کشاورزی است اما می‌تواند گردشگری هم باشد چرا که گردشگری صنعتی پولساز است.

گردشگری سنتی منسوخ شده است

این مدیر آژانس مسافرتی یادآور شد: در حال حاضر گردشگری سنتی منسوخ شده است و تا چند سال آینده چیزی به اسم بلیت فروشی نخواهیم داشت بنابراین آژانس ها باید به سمت بوم گردی و چارتر کردن پروازها و مُبلغ بودن بروند.

بهرامی با تأکید بر اینکه هر کس باید به سهم خود به رونق گردشگری کمک کند، افزود: مسئولان استان باید از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی کمک بگیرند و با ساخت فیلم ها و برنامه‌ها این استان را تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه استراتژی آژانس های مسافرتی باید وارد کردن توریست به استان باشد، ادامه داد: آژانس های مسافرتی نیز با تبلیغات اینترنتی خود حداقل ورودی توریست را به شهر همدان داشته باشند.

قطعی اینترنت باعث خواب یک هفته‌ای آژانس های مسافرتی شد

این فعال حوزه گردشگری با اشاره به قطعی اینترنت در روزهای گذشته، خاطرنشان کرد: در زمان قطعی اینترنت آژانس های مسافرتی با دو چالش در حوزه تبادلات مالی با خارج از کشور و صدور بلیت هواپیما مواجه بودند.

بهرامی کفت: با قطع اینترنت آژانس های مسافرتی یک هفته خواب بودند به‌طوریکه سیستم‌های رزرویشن کار نمی‌کرد و فقط بلیت قطار از طریق اینترانت قابل فروش بود.

وی با اشاره به اینکه با آغاز فصل سرما آژانس ها در حداقل فروش بلیت هستند، بیان کرد: فصل پاییز و آغاز مدارس باعث شده تعداد فروش بلیت در همدان کم شود البته با افزایش قیمت بنزین پیش‌بینی می‌شود سفرهای توریستی گروهی و از طریق آژانس های مسافرتی افزایش یابد.

این مدیر آژانس مسافرتی درباره چارتر کردن پرواز همدان- کیش توسط آژانس های همدان، تصریح کرد: پرواز همدان- کیش با قیمتی که شرکت هواپیمایی داده است، برای آژانس های همدان توجیه اقتصادی ندارد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد