گردشگری موتور محرکه اقتصاد / همایش لوت سالانه برگزار شود

به گزارش فناوری فرهنگی، ابراهیم کریمی صبح چهارشنبه در اولین همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت و فرصت‌های محلی و بین‌المللی خراسان جنوبی بیان کرد: میراث فرهنگی و محیط زیست جزو مباحث حاکمیتی بوده چراکه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه دشت لوت اولین ثبت میراث طبیعی جهانی است، افزود: حفظ آثار و سوابق تاریخی از وظایف و نگرانی میراث فرهنگی بوده تا برای آیندگان حفظ کند.

کریمی عرضه و معرفی میراث فرهنگی به نسل آینده را از دیگر رسالت‌های این سازمان دانست و اظهار کرد: اگر ساز و کاری تعاملی مابین میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها برقرار شود می‌توانیم تهدیدهای بیابان لوت را به فرصت تبدیل کنیم.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این امر نیازمند اجرای پژوهش و مطالعه است که همکاری دانشگاه‌ها را می‌طلبد، افزود: گردشگری می‌تواند موتور محرکه اقتصادی کشور باشد.

کریمی بیان کرد: خواستاریم همایش بین‌المللی گردشگری بیابان لوت به صورت سالانه در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان برگزار شود.

رئیس دانشگاه بیرجند هم در این همایش بیان کرد: اگرچه در خراسان جنوبی فضای سبز نداریم اما نعمتی به نام بیابان لوت و جاذبه‌هایی خاص در مناطق خشک را دارا هستیم.

احمد خامسان افزود: دو رکن اساسی آموزش عالی و گردشگری می‌تواند خراسان جنوبی را به ثبات جمعیتی رسانده و بدون نیازمندی به سرمایه گذاری کلان به رونق اقتصادی برسانند.

وی خراسان جنوبی را استانی مهاجرت پذیر عنوان کرد و بیان کرد: توجه به آموزش عالی و گردشگری می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از کاهش جمعیت جوان استان ایفا کند.

رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه همایش بین‌المللی گردشگری کویر لوت نشان دهنده بخش دولتی و خصوصی است، اظهار کرد: این همایش دو سال دیگر در سیستان و بلوچستان و چهار سال دیگر در کرمان برگزار می‌شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد