گردهمایی های مختلف فعالان گردشگری/برنامه ریزی برای ورود چینی‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، روز بیست و سوم بهمن ماه دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران افتتاح شد و تا روز 26 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برپا خواهد بود.

در این دوره از نمایشگاه، نشست های تخصصی جانبی زیادی برپا می شود. همچنین مسافران برای نوروز خود در این نمایشگاه می توانند برنامه ریزی کنند.

در حاشیه یکی از این نشست های تخصصی نمایشگاه، نمایندگانی از سازمان همکاری های کشورهای اکو با مسئولان سازمان میراث فرهنگی دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست، محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری پیشنهاد کرد ویزای مشترک بین کشورهای عضو اکو ارائه شود. همچنین یک گروه برای پیگیری برنامه های گردشگری بین کشورها ایجاد شود. در این باره ممدوح اونال رئیس بخش صنعت و گردشگری سازمان همکاری های اکو گفت ایده خوبی است و من هم موافق هستم. این موضوع را به سازمان اکو نیز اعلام خواهم کرد.

در این برنامه، یکی از آژانس دارهای پاکستانی درباره مشکلات گردشگران پاکستانی در گرفتن ویزا و سفر به ترکیه صحبت کرد.

در این هفته، همچنین همزمان با تعطیلات روز 22 بهمن، شهرهای جنوبی کشور مملو از مسافر شده بود. گران شدن نرخ بلیت پروازهای خارجی موجب شده تا مسافران بیشتر به سمت سفر داخل ایران روی بیاورند. از طرفی دیگر مناسب بودن هوای شهرهای جنوبی موجب شد تا ازدحام مسافر در شهرهایی مانند بندرعباس، قشم، کیش، بوشهر و چابهار دیده شود، به نحوی که مدیران جوامع هتل داری در این شهر ها اعلام می کردند که همه هتل ها صددرصد اشغال شده اند.

در این هفته همچنین تورگردانان ایرانی و چینی در هتل لاله گرد هم آمدند و با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. در این نشست، یکی از آژانس دارهای چینی گفت: هنوز برخی از چینی ها فکر می کنند که ایرانی ها عرب هستند.

علی اکبر غمخوار عضو جامعه تورگردانان ایران نیز پیشنهاد اجرای تورهای جاده ابریشم را داد و گفت: اگر ویزای ترانزیت 72 ساعته چینی ها اجرا شود، شاهد حضور بیشتر گردشگران چین در ایران خواهیم بود.

 

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد