گوگل بعد از سال ها به مدت ۲ ساعت در کشور چین در دسترس قرار گرفت

به گزارش فناوری فرهنگی،این اتفاق در ساعت ۱۱:۳۰ شب به وقوع پیوست و بسیاری از کاربران اینترنت در این کشور اعلام کردند که به وبسایت گوگل دسترسی دارند. البته در این دوره کوتاه باقی سرویس های محبوب از جمله جیمیل، فیس بوک و یوتیوب همچنان غیر قابل دسترس باقی ماندند. در هر حال در ساعت ۱:۱۵ بعد از نیمه شب دوباره موتور جستجوی گوگل مسدود شد.

گوگل از اظهار نظر در این خصوص سر باز زده، اما برخی مسئولین دولتی می گویند که این دسترسی کوتاه مدت به دلیل معرفی برخی آی پی های جدید از طرف گوگل تحت دامنه هایی چون vn\jp\uk\in\ar\es\pk\sa\sg در آسیا بوده است.

همین مسئله باعث شد که برای حدود دو ساعت بزرگترین و پیشرفته ترین مکانیزم فیلتر وبسایت ها در جهان اجازه عبور به این سرویس جستجوی محبوب را بدهد.

یکی از کاربران چینی در این باره گفت: «در آن لحظه دیگر باور کرده بودم که گوگل رفع فیلتر شده است. این به معنی بازگشت آزادی بیان به کشور ما بود.»

یکی دیگر از کاربران بعد از مسدود شدن مجدد این موتور جستجو در صفحه شخصی خود نوشت: «حالا دوباره مسدود شد. ما باید این دقایق کوتاه شادی را به خاطر بسپاریم.»

china-firewall-protest-3

اعتراض نوجوان چینی به محدودیت های اینترنت در این کشور

گوگل از سال ۲۰۱۰ و بعد از وقوع یک حمله سایبری به حساب های کاربران در جیمیل، سرورهای خود را از چین به هنگ کنگ منتقل کرد.

تمام سرویس های رایگان گوگل از جمله موتور جستجو، جیمیل و یوتیوب، و البته شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر سالهاست که در این کشور غیر قابل دسترس هستند.

منبع: دیجیاتو

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد