گوگل تور مجازی از کاخ ورسای ارائه می کند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از انگجت، کاخ ورسای در پاریس یکی از جاذبه های توریستی محبوب در سراسر جهان به شمار می آید. اما همه افراد امکان بازدید از این قصر تاریخی را ندارند.

اکنون گوگل با استفاده از فناوری واقعیت مجازی یک تور خصوصی از این کاخ را برای افراد فراهم می کند. این بزرگترین پروژه «فوتوگرامتری» است که تاکنون در ورسای انجام شده است. در پروژه ۲۱ اتاق و ۳۸۷۵۰۰ فوت مربع از فضای داخلی نمایش داده می شود. فوتوگرامتری در حقیقت نقشه برداری به وسیله عکسبرداری است.

کاربران هدست های واقعیت مجازی «اچ تی سی وایو» و « اوکلوس ریفت» می توانند بیش از ۱۰۰ مجسمه، نقاشی و آثار هنری موجود در این کاخ را با وضوح بالا و از نزدیک تماشا کنند.

در این پروژه گوگل بیش از ۴ ترابایت اطلاعات جمع آوری و ۱۵ میلیاردپیکسل عکاسی کرد. در این تور مجازی کاربر می تواند اتاق های خصوصی شاه و ملکه، اپرای سلطنتی، کلیسای سلطنتی و سالن آینه ها را تماشا کند. منسوجات، نقاشی ها، سقف، مجسمه ها و مبلمان و تقریبا هرچیزی که در قصر وجود دارد قابل مشاهده با دقت بالا است.

علاوه برآن گوگل برای کاربرانی که هدست واقعیت مجازی وایو یا ریفت ندارند نیز یک نمایشگاه آنلاین با بیش از ۳۹۰ آیتم مختلف فراهم کرده است. فرد می تواند ۶ اتاق مشهور قصر ورسای را تماشا کند و همزمان یک کارشناس تاریخی توضیحاتی را برای او ارائه می کند.

اپلیکیشن تور مجازی کاخ ورسای هم اکنون در سایت Arts&Culture گوگل وجود دارد.

منبع: مهر

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد