یاهو در سه ماهه چهارم 2016 بالاتر از انتظارات عمل کرده است

یاهو امروز گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است که بر اساس آن عملکرد مالی این کمپانی طی پاییز ۲۰۱۶ بسیار خوب بوده، با این حال تکمیل تصاحب یاهو توسط ورایزن به سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۷ میلادی موکول شده است.

اطلاعات ارائه‌شده نشان از این دارند که یاهو در سال ۲۰۱۶ درآمدی ۵.۱۶ میلیارد دلاری را کسب کرده که بالاتر از درآمد ۴.۹۶ میلیارد دلاری این کمپانی در سال ۲۰۱۵ میلادی است.

درآمد این کمپانی از موبایل طی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ به بیش از ۱.۴۷ میلیارد دلار سیده است؛ حال آنکه تحلیل‌گران از درآمد ۱.۳۸ میلیارد دلاری برای یاهو از موبایل سخن گفته بودند. درآمد یاهو در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن بیش از ۲۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

یاهو اعلام کرده است که این کمپانی هم‌اکنون بیش از یک میلیارد کاربر ماهیانه دارد که از این تعداد ۶۸۰ میلیون نفر از طریق موبایل به یاهو سر می‌زنند. همچنین میزان زمان سپری‌شده در بخش ویدیوهای یاهو ۸۵ درصد افزایش پیدا کرده است. درآمد حاصل از جستجو در یاهو به بیش از ۷۶۷ میلیون دلار رسیده که بیش از ۶۹۸ میلیون دلار پیش‌بینی‌شده توسط کارشناسان است.

هرچند درآمد تبلیغاتی یاهو قابل مقایسه با رقبایی نظیر فیس‌بوک و گوگل نیست، اما سرویس‌های جدید عرضه‌شده توسط این کمپانی، نشان‌دهنده‌ی تمرکز یاهو بر بهینه‌سازی ویدیو و همچنین سرمایه‌گذاری بیشتر روی موبایل است.

از جمله‌ی سرویس‌های جدید یاهو باید به اپلیکیشن موبایل یاهو و سرویس ورزشی game of the Day این کمپانی اشاره کرد. با وجود اینکه تصاحب یاهو توسط ورایزن سال گذشته‌ی میلادی اعلام شد، اما این کمپانی هم‌زمان با ارائه‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۶ خود اعلام کرد که نهایی شدن این خرید به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی موکول خواهد شد. انتظار می‌رود ورایزن همان مبلغ ۴.۸ میلیارد دلاری پیشنهادی را در قبال تصاحب یاهو پرداخت کند.

در هفته‌های اخیر خبری منتشر شد که نشان از تغییر نام یاهو با Atlaba داشت. بر اساس این اخبار، مریسا میر، مدیرعامل یاهو نیز از عضویت هیئت مدیره کنار خواهد رفت؛ اما مشخص شد که این اخبار صحیح نیست.

مریسا میر در یک سال اخیر اقدامات زیادی در راستای بهبود وضعیت یاهو انجام داده است، به‌طوری‌که می‌توان به کاهش ۱۸ درصد تعداد کارکنان این کمپانی اشاره کرد. این کمپانی همچنین ۲۲ دفتر خود را تعطیل کرد تا از این طریق مقداری در هزینه‌هایش صرفه‌جویی کند.

منبع:زومیت

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد