یکپارچه سازی چت اینستاگرام و مسنجر کلید خورد

به گزارش فناوری فرهنگی، استن چادنوفسکی، نایب رئیس مسنجر اظهار کرد مدیران فیس بوک همچنین در حال بررسی افزودن مدل محدودی از مسنجر به اپلیکیشن اصلی فیس بوک هستند تا کاربران جدید را تشویق کنند بدون دانلود یک برنامه جداگانه دیگر، به ارتباطاتشان با سایر کاربران بپردازند. مسنجر در ابتدا بخشی از اپلیکیشن فیس بوک بود اما در سال ۲۰۱۴ با وجود نارضایتی کاربران، از این برنامه جدا شد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک طرح یکپارچه سازی مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ را اوایل سال ۲۰۱۹ اعلام کرد. فیس بوک ارتباط میان این سه اپلیکیشن را به نفع مصرف کنندگان دانسته و مدعی است کاربران امکان پیدا می کنند به گروه وسیعتری از مردم در سرویس مورد نظرشان پیام دهند. اما این اقدام به نفع کسب و کار فیس بوک هم خواهدبود و باعث می شود کاربران از محصولات این شرکت بیشتر استفاده کرده و شبکه پیام رسانی آن را ارزشمندتر می سازد.

زاکربرگ همچنین اعلام کرده که تجارت یک اولویت بزرگ برای فیس بوک است و این تلاشها متکی بر پیام رسانی برای ارتباط میان کسب و کارها و خریداران خواهد بود. منتقدان می گویند این اقدام شکستن انحصارطلبی فیس بوک را دشوارتر خواهد کرد.

مدیران فیس بوک هشدار داده اند که این یک پروژه فنی عظیم است و تکمیل آن سالها طول خواهد کشید زیرا این برنامه شامل رمزنگاری همه پیامها بین سه سرویس است تا فیس بوک نتواند آنها را بخواند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک یکپارچه سازی را با مسنجر و اینستاگرام آغاز کرده و از تابستان در حال تست قابلیت ارسال پیام میان دو سرویس است و در هفته های آینده،  ارسال این قابلیت را برای همه کاربران آغاز می کند.

اما این تازه گام نخست است و شامل رمزنگاری سرتاسری نیست. مسنجر گزینه چت محرمانه را عرضه می کند اما این سطح از رمزنگاری در آپدیتهای اینستاگرام وجود ندارد. پیامهای واتس اپ رمزنگاری شده اند و از این رو، فیس بوک پیش از برقرار کردن ارتباط میان سه اپلیکیشن، باید این قابلیت را بین مکالمات مسنجر و اینستاگرام ایجاد کند.

منبع: ایسناکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد