یک فیلم ترسناک در صدر گیشه جهانی سینما

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از اسکرین، فیلم ترسناک «آن: فصل دوم» که با اقتباس از رمان نوشته «استفن کینگ»ساخته شده است با رساندن مجموعه فروش جهانی خود به رقمی بالغ بر ۳۲۳ میلیون دلار، مجموع فروش دو قسمت این فیلم را از مرز یک میلیارد دلار عبور داد.

قسمت اول این فیلم که در سال ۲۰۱۷ به سینما آمد با فروش ۷۰۰ میلیون دلاری عنوان پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ سینمای آمریکا را از فیلم «جن‌گیر» گرفت. دنباله این فیلم که از تاریخ ۸ سپتامبر اکران خود را آغاز کرده به حوادثی می‌پردازد که برای گروهی از کودکان در طول یک تابستان طولانی روی می‌دهد به مجموعه‌ای از قتل‌های مرموز می‌انجامد. ۲۷ سال بعد، این کودکان که بزرگ شده‌اند باید با جستجو در دوران کودکی خود راز این قتل‌ها را فاش کنند.

«آن: فصل دوم» در این هفته در تمامی ۵۲ کشوری که رونمایی شد در صدر گیشه فروش قرار گرفت و تاکنون ۱۲.۸ میلیون دلار در آلمان، ۱۶.۵ میلیون دلار در انگلیس، ۱۶.۱ میلیون دلار در مکزیک، ۱۳.۹ میلیون دلار در روسیه، ۸.۲ میلیون دلار در برزیل، ۷.۵ میلیون دلار در استرالیا و ۴.۷ میلیون دلار در فرانسه فروخته است.

«آن: فصل دوم» تاکنون ۱۵۳ میلیون دلار از فروش خود را از محل سینماهای آمریکا به دست آورده است.

***

فیلم «دانتون ابی» که بر اساس سریال تلویزیونی معروفی به همین نام شاخته شده است نیز در اولین هفته نمایش در ۱۷ بازار خارجی توانست به آغازین ۱۱.۷ میلیون دلار دست یابد.

فیلم اکشن و هیجانی «هابز و شاو» که برگرفته از مجموعه فیلم‌های «سریع و خشن» است با فروش ۱۰.۹ میلیون دلاری، مجموع فروش جهانی‌اش را به بیش از ۷۴۰ میلیون دلار رساند. این فیلم تاکنون ۱۹۶ میلیون دلار از فروش خود را از سینماهای چین به دست آورده است. آلمان با ۱۷ میلیون دلار، فرانسه (۱۹ میلیون دلار) و انگلیس (۱۴.۱ میلیون دلار) دیگر بازارهای این فیلم اکشن هستند.

«هابز و شاو» دنباله رسمی مجموعه «سریع و خشن» نیست اما برگرفته از این مجموعه فیلم اکشن و هیجانی است و تنها فیلمی است که در سال ۲۰۱۹ برای چهار هفته پیاپی در صدر گیشه هفتگی فروش سینمای جهان قرار گرفته است.

فیلم-انیمیشن «شیرشاه» که در رتبه هفتم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد با اضافه کردن ۱۰.۵ میلیون دلار، فروش خود را در گیشه به ۱.۶۷ میلیارد دلار ارتقاء داد. «شیر شاه» هم‌اکنون پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینماست.

منبع:ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد