یک چهارم آمریکایی‌ها فیس‌بوک را حذف کردند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از وب سایت gsmarena، بسیاری از کاربران فیس‌بوک تحت تاثیر رسوایی سال گذشته این شبکه اجتماعی مبنی بر افشای اطلاعات خصوصی و نقض حریم شخصی کاربرانش به نشانه اعتراض فیس‌بوک را ترک کردند.

پس از آنکه وب‌سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.

این شبکه اجتماعی به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف، به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

حالا بر اساس تازه‌ترین تحقیقات انجام شده، یک‌چهارم از آمریکایی‌ها اپلیکیشن فیس بوک را حذف کرده و سایر آن‌ها به ایجاد تغییر در وضعیت و تنظیمات حریم خصوصی کاربران اقدام کرده‌اند.

طبق این آمار، در طول یک سال گذشته ۲۶ درصد از کاربران فیس بوک اپلیکیشن این شبکه اجتماعی را از گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی خود حذف کرده‌اند و حجم قابل توجهی ( ۵۴ درصد) از آن‌ها نیز تنظیمات حریم خصوصی آن را تغییر داده‌اند. این در حالیست که ۴۶ درصد از آن‌ها همان تنظیمات قبلی را مناسب دانسته‌اند.

به نظر می‌رسد که نسل جوان در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۲۹ سال بیش‌تر از سایر کاربران فیس‌بوک به تنظیمات حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات شخصی خود اهمیت می‌دهند و این در حالیست که تنها یک سوم از کاربران بالای ۶۵ سال تنظیمات فیس‌بوک خود را تغییر داده و ۱۰ درصد از آن‌ها نیز اقدام به حذف اپلیکیشن فیس بوک کرده‌اند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد