۱۰ نکته فناورانه از دنیای آی تی: ازکنتور مخفی فیس بوک تا اعتراض اریک اشمیت به اروپا

 به گزارش پایگاه فناوری فرهنگی، با هم مروری بر تیتر مهمترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات جهان مورخه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ می‌کنیم:

شماره ۱ – تغییر استراتژی مرکز رشد Y Combinator و ایجاد صندوق جدید سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری با کمک دانشگاه استنفورد و مایکل بلومبرگ. گفتنی است این مرکز بیش از یک دهه به تمام استارتاپ های ریز و درشت کمک مالی و سرمایه گذاری کرده است و اینک تصمیم گرفته تا بدلیل بالا رفتن ریسک سرمایه گذاری در سیلیکون ولی، فقط روی شرکتهای بالای ۳۰۰ میلیون دلار با بازگشت سود بالا سرمایه گذاری کند.

شماره ۲ – اریک اشمیت – رئیس بورد (هیئت) اجرایی گوگل – به قانون جدید اروپا مبنی بر قطع همکاری اطلاعاتی میان امریکا-اروپا اعتراض کرد و نسبت به آن به شدت ابراز نگرانی کرد.

شماره ۳ – مایکروسافت و چند سازنده برتر پی سی در دنیا کمپین جدیدی برای فروش راه اندازی کردند. افت فروش پی سی در جهان همچنان ادامه دارد.

شماره ۴ – فیس بوک به صورتی تصادفی کنتور افراد نگاه کرده از یک پست را نشان داد که بلافاصله آن را از روی سایت محو کرد. مدیران فیس بوک نشان دادن این آمار را باگ سیستم نامیدند و به سرعت آن را از سایت برداشتند.

شماره ۵ – مدیران لنوو تاکید کردند دلیلی وجود ندارد تا سرفیس پرو مایکروسافت را تبلیغ کنند و برای فروش آن همکاری داشته باشند، چرا که مایکروسافت رقیب آنهاست!

شماره ۶ – تاکسی سرویس آنلاین آبر در اسکاتلند راه اندازی شد. این کار با شهر گلسکو شروع شده و به ادینبورو توسعه پیدا خواهد کرد.

شماره ۷ – «فیلیپا اسنر» مدیر ارشد مایکروسافت به عنوان مدیر بیزینس مارکتینگ B۲B (بیزینس با بیزینس در سطح کلان) فیس بوک در اروپا شد.

شماره ۸ – دراپ باکس محصول جدیدی بنام Paper – شبیه گوگل داکس – را پس از ۶ ماه عرضه بتا، به صورت رسمی راه اندازی کرد.

شماره ۹- مقامات ایالتی در نوادا سایتهای ورزشی را در زمره سایتهای قماربازی تعریف کردند. از این پس محدودیت های قانونی برای آنها اعامال خواهد شد.

شماره ۱۰ – شبکه اجتماعی Flipboard یکی از مدیران کلیدی خود را از دست داد. فلیپ بورد دیتا را از شبکه های اجتماعی جمع آوری کرده و به صورت مجله ای روی اپلیکیشن مخصوص برای کاربران به صورت موضوعی نشان می دهد.

منبع: خبرآنلاین

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد