۱۱۰ شرکت دانش بنیان حوزه سلامت محصول صادراتی دارند

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر حسین وطن پور در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت دیجیتال که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، عنوان کرد: ما در حوزه سلامت از برگزاری رویدادهایی همچون ایده بازارها شروع به کار کردیم و همچنان برگزاری چنین رویدادهایی برای روی کار آمدن بسیاری از فناوری ها در پیش گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه تحولات جدی در دانشگاه ها شروع شده است، گفت: اکنون کمتر دانشجو یا اعضای هیات علمی داریم که دغدغه ای در حل مسائل و مشکلات کشور ندارند و می بینیم هر یک از آنها به یک فناوری ورود پیدا کرده اند.

وطن پور با اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور گفت: اکنون می بینیم که از همان ابتدای شروع این پاندمی دانشجویان و اعضای هیات علمی در راستای پیشگیری، درمان و حتی تولید واکسن ورود پیدا کرده اند. این هدفی بود که ما سالیان سال به دنبال آن بودیم که دانشگاه ها به دنبال حل مسائل کشور باشند.

مدیر کل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود اینکه بسیاری از مشکلات در کشور همچون تحریم، مشکلات اقتصادی  و تبادلات ارزی وجود دارد می بینیم بسیاری از محققان کشور درصدد رفع مشکلات و تامین نیازهای مردم برآمده اند.

وطن پور با اشاره به فعالیت یکی از شرکت های دانش بنیان گفت: تولید کیت تشخیص کرونا توسط شرکت های دانش بنیان یکی از اقدامات مهم در شرایط کرونا بوده است اما توانستند بخشی از نیازهای کشور در زمینه تشخیص کرونا را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه تامین منابع مالی توسط خود شرکت ها در چنین شرایطی دشوار است، گفت: این شرکت ها باید همواره سرمایه گذارانی داشته باشند تا بتوانند محصول خود را به مرحله تجاری سازی برسانند.

وطن پور افزود: یک زمانی ما به تشکیل کمیته های تجاری سازی و انجمن هایی برای رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان پرداختیم  اما اکنون می بینیم صندوق نوآوری و شکوفایی اقداماتی در این راستا برای شرکت های دانش بنیان انجام می دهد.

مدیر کل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  تاکید کرد: از این رو مهم است که تمام حمایت ها از شرکت های دانش بنیان به اتفاق همه ارگان ها باشد تا شاهد رشد شرکت ها باشیم.

وطن پور با بیان اینکه نگاه بالا به پایین به فناوری، فناوری را خرد می کند، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی اخیرا دیدگاه خود را عوض کرده است و درصدد حمایت از شرکت های دانش بنیان تسهیلاتی اعطا می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت می کنند که به مرحله صادرات رسیده اند، گفت: برخی از این شرکت های دانش بنیان تنها محصول خود را صادر می کنند و تمایلی به فروش آن در کشور ندارند؛ این نشان می دهد برخی از شرکت ها پیشرفت داشته اند و تنها جذابیت کارشان صادرات محصولات شان است.

مدیر کل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  با تاکید بر اینکه حوزه سلامت از بخش هایی است که باید به آن توجه ویژه ای شود، گفت: سلامت دیجیتال زیرمجموعه حوزه سلامت است که نیاز به سرمایه گذارانی دارد؛ ما اخیرا پیشنهادات بانک هایی برای سرمایه گذاری در این حوزه داشتیم که باید برای سرمایه گذاری روی این شرکت ها ارزیابی هایی صورت گیرد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد