۱۵میلیون دلار صنایع دستی تهران صادر شد

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد انشایی  گفت: صادرات صنایع دستی امسال به کشورهای آلمان، ارمنستان، ترکیه، آذربایجان، روسیه، هلند، فرانسه، ایتالیا، آفریقای جنوبی و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.
وی اظهارداشت: سال گذشته 62 میلیون دلار محصولات این استان صادر شد و پیش بینی می شود امسال 75 میلیون دلار کالاهای نفیس و سنتی استان تهران صادر شود.
به گفته معاون صنایع دستی استان تهران؛ شیشه های سنتی، چرم، زیور آلات، دست بافتها، معرق و منبت چوب، سنگ های تزیینی و البسه از جمله اجناس صادراتی بوده است.
انشایی همچنین در خصوص ارز حاصل از صادرات و فروش صنایع دستی گفت:: در تفاهم نامه رئیس سازمان میراث فرهنگی و بانک مرکزی این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفته و از این پس صنتعگران می توانند ارز حاصله را نگه داری و یا در بازار آزاد بفروشند.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه آثار داری و بافت های سنتی در موزه فرش پایتخت خبر داد و گفت: این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته (23 تا 29 تیرماه) ادامه خواهد داشت و در نمایشگاه آثار و کلاس های رایگان آموزشی برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است.
معاون صنایع دستی استان تهران با اشاره به اینکه در این طرح سه موزه رضا عباسی، فرش و آبگینه پذیرای این طرح است خاطر نشان کرد: هدف از این نمایشگاه آشنایی با نحوه فروش، بسته بندی، ترویج صنایع دستی و آشنایی شهروندان با آثار صنایع دستی نفیس است.
انشایی همچنین از مقدمات ایجاد نخستین بازار دائمی صنایع دستی استان تهران در منطقه جاجرود (روستای کمرد) خبر داد و گفت: این بازار با همکاری بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی استان در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع ایجاد می شود تا در رشته های رو به نابودی و ترویج فرهنگ بوم گردی احیا شود.

منبع: نسیم آنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد