۴هزار و ۷۰۰میلیارد تومان قرارداد بین صنایع و دانش بنیان منعقد شد

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر سیاوش ملکی فر در رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد گفت: این صندوق به شرکت های دانش بنیان تولیدی، نوپا، دانش بنیان سطح یک و سطح دو ، چهار دسته خدمات ارائه می کند.

ملکی فر با بیان اینکه صندوق برای تعاملات مالی، انعقاد قراردادهای همکاری فناورانه لیزینگ و انواع تسهیلات، ارائه ضمانت نامه و حمایت بلاعوض و… ابزارهایی را در نظر گرفته است، بیان کرد: شرکت های صنعتی می توانند تا ۸۰درصد خدمات دانش بنیان را در قالب لیزینگ با نرخ ۳ درصد و برای سه سال دریافت کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در سمت عرضه نیز برای شرکتهای دانش بنیان ضمانت نامه، تسهیلات در گردش و تسهیلات تولید صنعتی دیده شده که کمک می کند شرکت ها ظرفیت تولید خود را با نیاز مشتری تامین کنند.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای معرفی نیازهای فناورانه صنایع در صندوق یادآور شد: در سال گذشته ۱۶۵۹ نیاز فناورانه در صنایع مختلف در قالب ۱۴ رویداد ارائه شد. در این رویدادها بیش از ۱۱۵۰ شرکت دانش بنیان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این رویدادها قراردادها و تفاهم نامه هایی منعقد شد، بیان کرد: طی آخرین گزارش ها، برگزاری این رویدادها، انعقاد بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم نامه بین شرکتها و صنایع مختلف را در پی داشته است.

ملکی فر گفت: تامین نیازهای فناورانه صنایع بزرگ در شرایط تحریم، تزریق فناوری پیشرفته به صنایع و تقویت  قابت پذیری آنها، توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و خلق درآمدهای پایدار، کاهش خروج ارز و ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان جوان دانشگاه ها از جمله اهدف صندوق نوآوری و شکوفایی به شمار می روند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد