۵G تحولی بزرگ در تقویت شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان گفت: نسل پنجم تلفن همراه برای اولین بار در کشور، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با اعلام رسمی ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

وی گفت: این پژوهشگاه به عنوان قطب علمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پنجاهمین سالگرد تأسیس خود افتخار همکاری و میزبانی راه اندازی این طرح را دارد.

یزدانیان افزود: نسل پنجم تلفن همراه با افزایش سرعت اینترنت تحولی بسیار بزرگ در تقویت شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک خواهد داشت که از رویکردهای بسیار مهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه به توسعه لبه فناوری در حوزه ICT ادامه داد: خوشبختانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توجه ویژه ای به نقش پژوهشگاه ICT در توسعه فناوری‌های نوین داشته و همین امر نیز باعث شده است پژوهشگاه در این حوزه پیشران و پیشتاز باشد.

صبح امروز رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: در حال ورود به اینترنت نسل پنجم هستیم و از روزهای آینده این نسل کار خود را در تهران آغاز می کند و به تدریج گسترش پیدا خواهد کرد.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۳۴۹ با عنوان مرکز تحقیقات مخابرات آغاز به کار کرد و طی ۵۰ سال فعالیت نقش مهمی در تولید تجهیزات و نرم افزارهای مورد نیاز بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد