۸ استارت آپ برگزیده از ۵ استان به رقابت می پردازند

به گزارش فناوری فرهنگی، یک استارت آپ که در راستای توسعه استارت آپ های دیگر فعالیت می‌کند توانسته برای دومین بار رویدادی را برگزار کند که از ۵ استان ۸ ایده استارت آپی را انتخاب و به سرمایه گذاران معرفی کند.

این استارت اپ در نوع خود نخستین رویداد معرفی کننده استارتاپ های ایرانی و جامعه کارآفرینی ایران و جهان است که با هدف آشنایی با برترین شرکت‌های نوآور و نوپای موجود در کشور و همچنین تسهیل ارتباطات جهانی، دسترسی آسان‌تر به تجربیات موفق تر در سطح بین المللی و جذب سرمایه خارجی طراحی شده است.

این استارت آپ تا کنون دو رویداد برگزار کرده است؛ اولین رویداد در هفت استان کشور و دومین رویداد در ۵ استان کشور که هر کدام استارت آپ ها به کارآفرینان و سرمایه گذاران معرفی می‌شوند. یکی از مزیت‌های برگزاری رویدادهای استارتاپی این تیم، برگزاری در استان‌ها و حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی است.

دومین رویداد به زبان انگلیسی و فارسی در ۵ استان تهران، شیراز، تبریز، کرمان و مشهد برگزار شد؛ رویدادهای این تیم از دو قسمت اصلی تور استارت آپی و رویداد فینال تشکیل شده که با فاصله چند ماه از یکدیگر برگزار می‌شود. در این فاصله شش ماهه استارت آپ های برگزیده در برنامه شتاب دهی آنلاین با حضور بیش از ۳۰ منتور شرکت می‌کند و در حوزه‌های مختلف استارت آپ های خود را رشد می‌دهند.

این استارت آپ با هدف معرفی استارت آپ های برتر ایران به اکوسیستم استارت آپی ایران و جهان، برقراری ارتباط و شبکه سازی میان اکوسیستم استارت آپی ایران و جهان، انتقال دانش و تجربه بهترین کارآفرینان داخلی و خارجی با اکوسیستم استارت آپی ایران راه اندازی شده است.

مخاطبین این استارت آپ شامل فعالان اکوسیستم استارت آپی، سرمایه گذاران و علاقه مندان به استارت آپ ها و کارآفرینان هستند. این مخاطبان علاوه بر فرصت شبکه سازی تخصصی و آشنایی با سایر استارت آپ ها در طول برنامه دو روزه فینال از سخنرانی‌ها و پنل‌های تخصصی با حضور کارآفرینان برتر ایران و جهان بهره مند خواهند شد. این رویداد استارت آپی فضایی برای فعالیت‌های داوطلبانه و کار تیمی همراه با آموزش در میان کارآفرینان فراهم کرده است.

این تیم استارت آپی در طول دو سال بیش از ۱۰۰ داوطلب از کل ایران را برای برگزاری جذب کرده است. برنامه شتاب دهی آنلاین استارت آپ جاده ابریشم برنامه ۱۰۰ روزه‌ای است که به استارت آپ ها کمک می‌کند تا با چالش‌هایشان روبرو شوند و با منتورهایی که تک به تک با آنها در این مسیر همراه هستند، استارت آپ خود را توسعه دهند و برای رویداد نهایی آماده شوند. این رویداد فرصت را برای اکوسیستم استارت آپی ایران فراهم آورده و در کنار یکدیگر به آموزش بپردازند و در راه کارآفرینی تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

برگزاری استارت آپ در ۵ استان و انتخاب ۸ تیم

محمدرضا ازلی یکی از بنیان گذاران این ا ستارت آپ در نشست خبری که امروز در کارخانه نوآوری برگزار شد، گفت: دومین رویدادی که برگزار کردیم در ۵ استان بوده است که در هر استان بیش از ۲۳۰ استارت آپ، طرح‌های خود را ارائه کردند که بعد از داوری ۸ تیم از ۵ استان انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه کرمان، شیراز، مشهد، تبریز و تهران، استان‌هایی بودند که استارت آپ ها پروژه‌های خود را ارائه کردند، گفت: چهار تیم استارت آپی از تهران و چهار تیم از چهار استان دیگر با داوری انتخاب شدند تا به مرحله فینال برسند.

به گفته وی، در سال گذشته که از هشت استان تیم‌های استارت آپی مورد داوری قرار گرفتند ۳ استارت آپ به مرحله فینال رسید؛ در واقع تیمی که تشکیل داده‌ایم معرفی و راهنمایی استارت آپ ها برای رسیدن به بازار کشور و حتی کشورهای خارجی است.

ازلی با بیان اینکه در طی برگزاری دوره‌های منتورینگ، ۱۳۰۰ نفر در ایونت ها شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما این است که استارت آپ هایی که داوران ما انتخاب می‌کنند بتوانند به سرمایه گذاران معرفی شوند.

در ادامه محمدرضا ازلی از دیگر بنیانگذاران این استارت آپ گفت: سال گذشته، تیم استارت‌آپ جاده ابریشم که گروهی از فعالان زیست‌بوم استارت‌آپی ایران و اروپا بودند، طی ۱۰ روز، یعنی از ۳۰ مهرماه تا ۹ آبان ماه سال ۹۶ به هفت شهر تبریز، اصفهان، یزد، تهران، شیراز، مشهد و رشت سفر کردند و با ۸۴ استارت‌آپ که از میان ۴۰۰ تیم شرکت‌کننده انتخاب‌شده بودند در این شهرها آشنا شدند.

برگزاری رویدا د (summit) برای انتخاب ۳ تیم استارت آپی برتر

وی با بیان اینکه این استارت آپ در واقع تیمی از نمایندگان و مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های موفق و همچنین کارآفرینان حوزه فناوری هستند که باهدف آشنایی با زیست‌بوم استارت‌آپی و فعالان این حوزه در مناطق مختلف ایران و کمک به رشد این استارت‌آپ‌ها به این گروه پیوسته‌اند.

علیرضا جزئی، از دیگر هم بنیانگذاران این استارت آپ گفت: ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه رویداد فینال (summit)برای دومین دوره‌ای که برگزار کردیم را اجرایی خواهیم کرد تا ۸ استارت آپی که از ۵ استان انتخاب شدند به رقابت می‌پردازند تا ۳ نفر انتخاب شوند.

وی افزود: در این رویداد فینالی سخنرانانی به صحبت می‌پردازند؛ در این برنامه سخنرانی‌هایی در زمینه چالش‌ها و آینده استارتاپ‌ها در ایران، تکنولوژی‌های آینده مانند هوش مصنوعی و بلاک چین، چالش‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری، بررسی شرایط منابع انسانی در ایران و ارتباط با رسانه و…از موضوعات سخنرانی در این رویداد فینالی هستند.

هادی فرنود، از دیگر بنیانگذاران این استارت آپ با بیان اینکه پنل هایی که در این دو روز ارائه می‌شود در مورد سرمایه گذاری، ارتباط اکوسیستم بین المللی، بررسی چالش‌های استارت آپ ها و… است، گفت: هشت استارت آپ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. البته که تمرکز ما در رویداد نهایی انتخاب استارت اپ نیست و بخش پررنگ سخنرانی و میزگردها در راستای راهنمایی استارت آپ هاست.

فرنود افزود: این فرصت را برای اکوسیستم استارتاپی ایران فراهم آمده تا در کنار یکدیگر به آموزش بپردازند و در راه کارآفرینی تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراگ بگذارند. این رویداد بین المللی از سال ۹۶ در تلاش است ضمن معرفی بهترین استارتاپ‌های ایرانی بستری برای رشد، شبکه‌سازی و شتابدهی آنلاین آنها فراهم آورد.

وی افزود: پارک فناوری پردیس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چندین استارت آپ دیگر از اسپانسرهای این استارت آپ هستند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد