‌بی سلیقگی در انتخاب کمپینی برای کنسلی سفر در ایام کرونا

به گزارش فناوری فرهنگی، وزارت میراث فرهنگی کمپین «سفرت را کنسل نکن» را ایجاد کرده تا به مردم یادآوری کند که می‌توان در این ایام سفرها را موقتی کنسل کرد و پس از پایان بحران کرونا دوباره به همان مقاصد سفر رفت. اما این بی سلیقگی در انتخاب عنوان کمپین منظور این وزارتخانه را برعکس جلوه خواهد داد!

در این ارتباط ولی تیموری معاون گردشگری این وزارت خانه در گفتگویی با خبرنگار همین وزارت از همکاری خوب بین مردم و تأسیسات گردشگری بعد از شیوع کرونا تقدیر کرده است!

تقدیری که اتفاقاً همه مسئولان عضو ستاد مبارزه با کرونا برعکس آن را انجام داده و از مردمی که در این ایام به سفر رفته بودند انتقاد می‌کردند!

تیموری همچنین گفته بود: با توجه به شیوع کرونا از مدت‌ها پیش و از اوایل اسفند سال گذشته کمپینی با عنوان “سفرت را کنسل نکن” راه‌اندازی شد و افرادی که بسته سفر کامل یا بخشی از خدمات گردشگری ازجمله بلیت و یا اقامت برای نوروز خریداری کرده‌اند، با توجه به شیوع کرونا، به‌جای کنسل کردن سفر با توافق با آژانس‌ها، هتل‌ها و سایر تأسیسات گردشگری، سفر خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند.

این وزارت خانه طویل و عریض می‌توانست به جای اینکه چنین کمپینی را ایجاد کند، مردم را با کمپین سفرت را به تأخیر بینداز تشویق کند تا آنها پس از پایان کرونا زمان سفرشان را به ایام دیگری موکول کنند. کمپینی که سازمان جهانی گردشگری نیز آن را ایجاد کرده است با دو عنوان «سفرت را کنسل و به تعویق بیانداز» و «در خانه بمان».

این کمپین از آنجا شکل گرفته است که کسب‌وکارهای حوزه گردشگری با شیوع کرونا دچار آسیب‌هایی شدند، افرادی که از قبل بسته کامل و یا بخشی از بسته سفر را خریداری کرده بودند، بعد از شیوع کرونا تصمیم به لغو خرید خود داشتند که در این صورت آژانس و یا هتلی که این خدمت را به آن‌ها فروخته بود می‌بایست تمام هزینه را به مشتریان برمی‌گرداند.

تیموری راه‌اندازی کمپین “سفرت را کنسل نکن” را موجب همکاری مردم دانسته که به‌جای فشار به تأسیسات گردشگری با توافق به‌عمل‌آمده و پیوستن به این کمپین، سفر خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند. اما درباره اینکه چند درصد از افراد این تورها را کنسل و به تعویق انداخته‌اند هنوز آماری ارائه نشده است.

معاون گردشگری همچنین درباره ابلاغیه این وزارتخانه که موجب رنجش خاطر بسیاری از فعالان گردشگری از جمله هتلداران و آژانس داران شده بود نیز گفته است که بر اساس ابلاغ این معاونت، از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا در کشور، تأسیسات گردشگری موظف شدند بدون جریمه، هزینه دریافت شده از مشتریان و گردشگران را به آن‌ها برگردانند.

این ابلاغیه موضوعی بود که بسیاری از کارشناسان گردشگری اعلام کردند این وزارتخانه می‌توانست در یک پیشنهاد بهتر به مردم و تأسیسات گردشگر ابلاغ کند که سفر را کنسل نکنند بلکه با همان نرخ تنها زمان انجام سفر و تور گردشگری را به تعویق بیاندازند و یا اینکه مردم جریمه را نپردازند اما خسارت را با همکاری تأسیسات گردشگری متقبل شوند.

با این وجود معاون گردشگری خبر جدید را اعلام کرده و گفته است که بر اساس توافق به‌عمل‌آمده بین گردشگران و تأسیسات گردشگری، خدمت فروخته‌شده به گردشگران بعد از مهار کرونا و در زمان مناسب بدون هیچ‌گونه افزایش قیمتی ارائه خواهد شد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد