سرشماری آنلاین از طریق شبکه ملی اطلاعات فراهم شد

به گزارش فناوری فرهنگی، سازمان فناوری اطلاعات امکان سرشماری آنلاین از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند و شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرد.

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: برای نخستین بار و با همکاری مرکز آمار و تمامی دستگاههای ذی‌ربط، امکان سرشماری برخط از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند (IRAN.GOV.IR) فراهم و کاربران ایرانی می‌توانند از این طریق نسبت به پر کردن فرم های الکترونیکی موجود اقدام کنند.

نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این باره اظهار داشت: در این مرحله از سرشماری نفوس و مسکن کشور، ثبت اطلاعات از طریق بستر الکترونیکی و شبکه ملی اطلاعات در دسترس مردم قرار گرفت. با اجرایی شدن این خدمت، مشکلاتی نظیر عدم حضور فیزیکی در زمان آمارگیری برطرف و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در زمان و هزینه های انجام این پروژه ملی محقق خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه این خدمت از امروز تا پایان زمان معین شده در دسترس کاربران خواهد بود تصریح کرد: در اجرای این مهم، هماهنگی با سایر دستگاه های اجرایی از بستر ملی تبادل اطلاعات صورت گرفته است. از سوی دیگر با هماهنگی کلان صورت گرفته میان اپراتورهای ارتباطی تلفن همراه و ارتباطات داده، از تمام ظرفیت ارتباطی موجود در کشور برای ارائه با کیفیت این خدمت الکترونیکی در بستر شبکه ملی اطلاعات به مردم استفاده شده است.

منبع: ایتانالیز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد