سرمایه گذاری روی صنعت بازی های رایانه ای بازدهی بالایی دارد

به گزارش فناوری فرهنگی، داور مسابقات بازی های رایانه ای گفت: سرمایه گذاری روی صنعت بازی های رایانه ای علاوه بر هزینه کم، بازدهی بالایی دارد.

سعید زارعی روز سه شنبه  افزود: بازی رایانه ای یا صنعت گیم در جهان امروز بیش از اینکه یک ابزار فرهنگی تاثیرگذار و هدف پذیر باشد، یک محصول اقتصادی پر بازده است.
وی ادامه داد: بازی های رایانه ای تشنه دیده شدن هستند، گرچه قبل از دیده شدن خود را در عرصه های بین المللی ثابت کرده اند و رسانه ها می توانند کمک شایانی در معرفی این رشته به عموم مردم و علاقه مندان به گیم انجام دهند.
زارعی گفت: نسل قدیمی گیمرها اکنون در کسوت مربی وارد عمل می شوند و با بضاعت اندک خصوصی، سعی در سازماندهی و پرورش استعدادهای این حوزه دارند و گیمرهای جوان کم کم وارد صحنه شده اند.
اولین گیمر حرفه ای ایران با اشاره به داوری های مسابقات بازی های رایانه ای افزود: بازی های رایانه ای نیز داور دارند و سطح داوری ایران بسیار فراتر است. در سال 2006 در اجرای بازی فیفا، داوران ایرانی موفق به اجرای سیستمی شدند که در سطح جهانی داوران اذعان داشتند، این اقدام تنها از عهده یک تیم بسیار خبره بر می آید که خوشبختانه در ایران وجود داشت.
زارعی خاطر نشان کرد: با توجه به حضور موفق ایرانیان در مسابقات جهانی، جا دارد سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام پذیرد. با بررسی رسانه های غربی، حساسیت گیمرهای جهان به حضور ایرانیان و موفقیت های آنان کاملا مشهود است.
وی افزود: یکی ار پلیرهای مطرح جهان در سال 2015 می نویسد، «مقام های برتر در 2013 و 2014 برای ایرانیان شد، اروپاییان کجا هستید؟» و این نشان دهنده پتانسیل جوانان ایرانی است.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد