دیزنی هم به جمع مشتریان احتمالی توییتر پیوست

به گزارش فناوری فرهنگی، به نظر می رسد که دیزنی، یکی دیگر از کمپانی های مطرحی به شمار می رود که قصد دارد توییتر را به یکی از زیرمجموعه های خود تبدیل کند. در حالی که دیزنی هنوز به صورت رسمی، قیمت پیشنهادی خود را اعلام نکرده اما وب سایت Bloomberg می گوید این کمپانی در حال همکاری با بانک آمریکا است تا توییتر را هرچه سریع تر قیمت گذاری کند.

هفته گذشته گزارش شد که گوگل، Salesforce.com و ورایزن از جمله کمپانی هایی هستند که نسبت به خرید توییتر تمایل نشان داده اند. در حالی که منابع گوناگون، تمایل دیزنی به خرید توییتر را تایید کرده اند، CNBC می گوید که مایکروسافت هم بزودی به جمع مشتریان توییتر خواهد پیوست.

اگرچه در نگاه نخست، خرید توییتر از سوی دیزنی ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این کمپانی تاریخچه ای طولانی در سرمایه گذاری روی رسانه های دیجیتالی مانند Hulu ،Vice و دیگر سرویس های استریم محتوی داشته است. علاوه بر این، BAMTech که پشتیبانی فنی از محصولات شبکه تلویزیونی HBO را برعهده دارد نیز از جمله زیرمجموعه های دیزنی به شمار می رود.

گذشته از صنعت تولید فیلم و انیمیشن، دیزنی فعالیتی گسترده در تجارت شبکه های تلویزیونی کابلی نیز دارد و ESPN و ABC از جمله شبکه های متعلق به آن هستند؛ با این همه، شکی نیست که بسیاری از مشتریان جوان تر، شبکه های اجتماعی و رسانه های آنلاین مانند اسنپ چت و یوتوب را جایگزین سرویس های کابلی کرده اند. بنابراین توییتر که اخیراً استریم رویدادهایی چون بازی های NFL (لیگ فوتبال آمریکایی) را آغاز کرده، در طولانی مدت کمک شایانی به دیزنی خواهد کرد.

از سوی دیگر، عقد قراردادی با دیزنی به توییتر کمک می کند تا اسقلال نسبی خود را حفظ کرده و سرمایه گذاران دیگر نگرانی زیادی در رابطه با کاهش ارزش سهام توییتر و آینده آن نخواهند داشت. ضمناً جک دورسی، مدیرعامل توییتر نیز به جمع هیئت مدیره دیزنی خواهد پیوست و اختیارات بیشتری در قبال همکاری های سازنده تر میان دو کمپانی به دست خواهد آورد. در نهایت به گفته CNBC، فروش توییتر طی 30 الی 45 روز آینده نهایی خواهد شد؛ هرچند که کمپانی خریدار هنوز مشخص نیست.

منبع:دیجیاتو


کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد