قابلیت پخش ۳۰۰ قسمت از انیمیشن «دیرین دیرین» در چین

به گزارش فناوری فرهنگی،تهیه کننده انیمیشن دیرین دیرین از قابلیت پخش ۳۰۰ قسمت از کارتون دیرین دیرین در چین خبر داد و گفت: توافق اولیه در این زمینه صورت گرفته است.

محمد ابوالحسنی در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم‎نامه اشتغال پایدار حوزه آی.تی و آی.سی. تی در مازندران، با بیان اینکه در کنار کارتون دیرین دیرین، طرح دیگری را به‌نام «گیگول» داریم که یک دایره‎المعارف انیمیشنی جهان اسلام است، اظهار کرد: در این کار، ایران را به 600 منطقه تقسیم کردیم و برای هر منطقه نیز 50 قسمت پویانمایی 100 ثانیه‎ای در نظر گرفتیم که سه کاراکتر ثابت به‌نام‌های «گیگول»، «دات» و «کام» دارد و حسب قصه به شکل همان منطقه در می‎آیند.

وی افزود: در گیگول جاهای دیدنی، لباس‌ها، آداب و رسوم، محصولات مختلف، گونه‌های گیاهی و جانوری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران معرفی می‎شوند و به‎نوعی، ترسیم کامل از مناطق مختلف کشور است.

این تهیه‎کننده با بیان اینکه گیگول یک کار بین‌المللی است، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه؛ ترکیه و اندونزی با همین کاراکتر انیمیشن می‎سازند و با یکدیگر مبادله می‎کنیم به این معنا که آنها محصول خود را در اختیار ایران قرار داده و ایران نیز انیمیشن ساخته شده را برای آنها ارسال می‌کند و هر کدام به زبان کشور مقصد دوبله می‎شوند.

ابوالحسنی ادامه داد: نتیجه این مبادلات، ساخت یک میلیون قسمت دایره‎المعارف انیمیشنی هشت زبانه ازجمله فارسی، انگلیسی، ترکی، عربی و مالایی است.

* ضریب نفوذ 60 درصدی دیرین دیرین در فضای مجازی

وی درباره پویانمایی «دیرین دیرین» و میزان استقبال مردم از این کارتون در فضای مجازی، به فارس گفت: دیرین دیرین پروژه‌ای است که در مدت دو سال تولید و انتشار یافته و یک انیمیشن روز اجتماعی است، روزانه چند هزار پیام از سوی مردم ارسال می‎شود، از نظر مخاطب ضریب نفوذ 60 درصدی داریم و شاید 10 درصد نیز مخاطب وفادار در کشور داریم که روزانه این برنامه را دنبال می‎کنند.

تهیه کننده دیرین دیرین ادامه داد: کار خود را در سال 83 با تیم 12 نفره آغاز کردیم و در 88 به 170 نفر رسیدیم، یک دفتر در بیروت داشتیم و از طریق آن با کشورهای عربی کار می‎کردیم، در آن زمان تمام تمرکز گروه بر روی کارهای فرهنگی بود و از سال 88 فیلم سینمایی به نام «تهران 1500» داشتیم که نخستین فیلم سینمایی پویانمایی در ایران بود و 70 سوپر استار مانند مهران مدیری، بهرام رادان و هدیه تهرانی در آن نقش‌آفرین بودند که در سال 92 اکران شد.

ابوالحسنی بیان کرد: پس از تولید فیلم تهران 1500، همراه با پیشرفت صنعت آی.تی در کشور، این ایده را پیدا کردیم تا محتوای خاص فضای مجازی را تولید کنیم، طرح‌های مختلفی را کنار هم قرار دادیم و سرانجام قالب دیرین دیرین شکل گرفت و اکنون این مجموعه را در فضای مجازی منتشر می‎کنیم که تاکنون نیز 500 قسمت از دیرین دیرین ساخته شده است و این روند را با موضوعات به‎روز ادامه می‎دهیم.

وی گفت: روز پنج‎شنبه هفته گذشته از چین بازگشتم، با توجه به صحبت‎هایی که با طرف چینی درباره پویانمایی دیرین دیرین صورت گرفته است، از مجموع 500 قسمت ساخته شده این انیمیشن، 300 قسمت آن قابلیت پخش در چین را دارد و در این زمینه با آنها به توافق اولیه رسیده‎ایم.

مجری پروژه «گیگول دات کام» درباره برنامه شرکت خود با توجه به تفاهم‎نامه‎ای که روز جمعه در جلسه شورای اشتغال مازندران به امضا رسیده است، اظهار کرد: یکی از بخش‏های مهم این است که باید کسب و کارهای بومی شکل بگیرد؛ نمی‌توانیم در تهران بنشینیم و محتوایی بسازیم که برای شهرهای مختلف کشور جذابیت داشته باشد، لذا بهترین راه این است که افرادی را آموزش بدهیم تا بتوانند با ساختار شرکت طرف قرارداد آشنا بشوند، این افراد می‎دانند سوژه روز منطقه آنها چیست و خود مشابه آن‌چه در تهران داریم؛ شروع به تولید محتوا و طرح می‎کنند و البته این کار، همراه با انتقال تجربه است.

وی ادامه داد: سعی بر این است که در بحث گیگول با تکیه بر توان نیروهای بومی کار را تولید کنیم و از آنها برای گردآوری، ساخت و انتشار انیمیشن کمک بگیریم.

تهیه کننده پویانمایی گیگول دات کام بیان کرد: براساس تفاهم‎نامه‏ای که در مازندران به امضا رساندیم، در نظر داریم که در مدت یک‎سال 500 نفر را در قالب 10 شرکت آموزش بدهیم تا تولید محتوا انجام بدهند، مدل‎های درآمدزایی را بیاموزند و کمک کنند تا تولیدات در فضای مجازی منتشر و ضریب مخاطب بالا برود.

ابوالحسنی در پایان با اشاره به اینکه گیگول دات کام یک تجربه بزرگ بین‎المللی در عرصه پویانمایی است که کشورهای اسلامی را در آن دخیل می‎کند، گفت: با توجه به ظرفیت‎های بالایی که در حوزه آی.تی و آی.سی.تی در کشور و ازجمله در مازندران داریم، می‎توانیم نقش مهمی را در تولیدات محتوایی فضای مجازی داشته باشیم.

منبع: وارش

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد