تازه‌ترین محصولات دنیای بازی‌ها/ امیدها به «واقعیت مجازی» است

به گزارش فناوری فرهنگی،سونی امیدوار است بتواند با کنسول جدیدش روند کند فروش محصولات واقعیت مجازی را بشکند و بازی «Deus Ex» هم ثابت می‌کند ژانر گیمینگ آخرالزمانی هنوز جان دارد.

 اگر در قرن بیستم بزرگ شده باشید، احتمالش زیاد است که پیش‌بینی‌های جوانانه‌تان برای سال ۲۰۱۶ شامل مستعمره‌هایی روی ماه، ماشین‌های پرنده و روبات‌هایی دوست و مطیع بوده باشد. با وجود اینکه این بینش‌های فرامدرنیته هنوز محقق نشده‌اند، همیشه می‌توان انتظار داشت که این موارد را به زودی بتوان در دنیای واقعیت مجازی تجربه کرد که به معنی نقطه اوج دنیای بازی است و از اوایل دهه ۱۹۹۰که برای نخستین بار سربرآورد تا به حال، دور از دسترس بوده است.

اما این ماه، امیدواری همه علاقه‌مندان این بحث، با انتشار یک خبر زیر سوال رفت؛ در ایالات متحده اعلام شد فروش اکولوس ریفت (با قیمت ۵۴۹ پوند) تکنولوژی متعلق به فیس بوک که علاقه نسبت به واقعیت مجازی را افزایش داده، و اچ تی سی وایو (با قیمت ۷۹۹ پوند) که رقیب برتر آن است، کاملا متوقف شد.

پلتفورم گیمینگ «استیم» در آمار خود اعلام کرد که رشد فروش «وایو» و «اکولوس ریفت» در ماه گذشته به ترتیب صفر درصد و ۰.۰۱ درصد بوده که نشان می‌دهد کسانی که می‌خواستند در ابتدا این محصول را خریداری کنند این کار را انجام دادند و دیگران حالا منتظرند بازی‌های خوب بیرون بیایند و قیمت دستگاه‌ها هم کم‌تر بشود.

سونی و عرضه پلی استیشن واقعیت مجازی

سونی امیدوار است با بیرون دادن پلی استیشن وی آر (که روز سیزدهم اکتبر با قیمت ۳۴۹.۹۹ پوند در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد) بتواند این روند را بشکند. این کمپانی همچنین یک کنسول نسبتا جدید هم معرفی کرده که همراه هدست واقعیت مجازی بیرون داده می‌شود. کنسول پی‌اس ۴ پرو (که دهم نوامبر با قیمت ۳۴۹ پوند منتشر می‌شود) اوایل امسال معرفی شد و بازی‌های پی‌اس۴ را با کیفیت ۴K پخش خواهد کرد، همان استاندارد بهتر از اچ‌دی که برای کسانی که تلویزیون‌های بزرگ و فخرفروشانه دارند تولید شده است.

البته سونی اصرار دارد که این کنسول جدید بازی‌های مخصوص به خود نخواهد داشت و به این منظور این حرف را زده که جلوی ترس کسانی را بگیرد که نگرانند پی‌اس۴ فعلی بی‌فایده خواهد شد و بازیکنان به سمت این سیستم جدید قدرتمند نقل مکان می‌کنند. پراجکت اسکورپیو کمپانی مایکروسافت هم که اواخر سال آینده بیرون می‌آید، همین کار را برای اکس باکس وان انجام می‌دهد.

با «ماریو» تا ابد بدوید

دیگر بازی مهم امسال از آینده تقریبا نزدیک، بازی «سوپر ماریو ران» مخصوص آی‌اواس، نخستین بازی موبایلی درست و حسابی کمپانی نینتندو بود که در مراسم رونمایی از آی فون۷ معرفی شد و قرار است همین ماه دسامبر منتشر شود.

مثل «تمپل ران» و بازی‌های از این دست، در این بازی جدید «ماریو» هم می‌توان تا ابد دوید. کار شما در این بازی این است که راهنمای یک لوله‌کش کوچک باشید تا از موانع عبور کند، روی سر دشمنان بپرد و سکه جمع کند، آن هم بدون توقف برای نفس کشیدن. البته نکته هیجان‌انگیز این خواهد بود که ببینیم نینتندو میتواند با همان اشتیاق گذشته‌اش ژانری را زنده کند که برای بیدار شدن نیاز به شوک مصنوعی دارد یا خیر.

بازی دیگری که در حال حاضر منتشر شده «Deus Ex: Mankind Divided» مخصوص پی اس۴، اکس باکس وان و پی‌سی است؛ گیمی با سبک بازی مخفیانه که به بازیکنان بینشی آخرالزمانی از چیزی که دنیا ممکن است روزی به آن تبدیل شود ارایه می‌کند. این بار، جامعه بین کسانی تقسیم شده که چیپ‌های جاسازی شده سایبرنتیک دارند و آدم‌های «طبیعی» که از این چیپ‌ها ندارند. در پس زمینه بارانی بازی از شهر پراگ که همراه با سفرهایی کوتاه به دوبی، لندن و کوهستان‌های آلپ می‌شود، بازیکنان می‌توانند دوباره از مجموعه قابلیت‌های افزوده قهرمان داستان (آدام جنسن) استفاده کنند که شامل پاهای روباتی و لنزهای ویژه می‌شود که به او اجازه می‌دهد از میان دیوارها ببیند. این به این معنی است که گیمر می‌تواند به چند شیوه مختلف ماموریت خود را انجام دهید یا اصلا به هیچ کس شلیک نکند.

بازی اف وان ۲۰۱۶ برای پی اس ۴، اکس باکس وان و پی سی هم در زمان حال ریشه دارد: ماشین‌ها، راننده‌ها، تیم‌ها و رخدادهایش تمام چیزهایی هستند که در همین فصل از مسابقات رانندگی اف وان می‌بینید.

در گیمی با این درجه از صحت و دقت، جایی برای موسیقی وجود ندارد و فقط شما هستید و چیزی که صدایش شبیه یک اره برقی با دنده است و با سرعت اطراف پیست‌های مسابقه واقعی حرکت می‌کند. همراه یک قابلیت جدید که در آن می‌توان ۱۰ سال از مسیر حرفه‌ای کاری یک راننده یا تیم را تجربه کرد، شما می‌توانید ماشین‌تان را به روز کنید و با کامل کردن چالش‌های مختلف در جلسات تمرینی مثل رانندگی کردن در زمین‌های علامت گذاری شده، امتیاز جمع کنید.

چنین کاری به شما درباره چیزهایی از جمله مدیریت تایر ماشین و استراتژی‌های رانندگی هم آموزش می‌دهد، البته بدون اینکه احساس کنید دارید راهنمایی های نوشته شده روی یک صورت مالیاتی را می خوانید.

یکی از بازی‌های ناامیدکننده این ماه «Metroid Prime: Federation Force» بود، یک برداشت مولتی پلیر از بازی‌های محبوب «Metroid» کمپانی نینتندو. اکشن تیراندازی اول شخص این بازی تحت‌تاثیر منفی کنترل‌هایی که به خوبی کار نمی‌کنند، موقعیت پنجه مانندی که دست شما باید به خود بگیرد تا بتواند شلیک کند و نبردهایی که باعث می‌شوند احساس کنید ساعت‌ها وقت‌تان را بیهوده تلف کرده‌اید قرار دارد. البته اگر دوست دارید بازی‌های‌تان زجرآور و کسل‌کننده باشند، برند خاص مازوخیستی این بازی ممکن است دقیقا چیزی باشد که لازم دارید.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد