با حمایت ستاد توسعه فناوریهای نرم جشنواره سینمایی با سیستم داوری پس از اکران برگزار خواهد شد

به گزارش فناوری فرهنگی، سید محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم  و هویت‌ساز، در سومین جلسه شورای ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی در سال 95، بیان کرد: درصدد برگزاری جشنواره‌ای هستیم که روند برگزاری آن مانند جشنواره فیلم فجر نیست که فیلم‌ها پیش از اکران داوری می‌شوند. یعنی پس از اکران آثار را داوری کنیم.

وی در ابتدای جلسه گفت: جلسات کارشناسی و مدیریتی سند ستاد همچنان در حال تنظیم و تشکیل است، به‌طوری‌که  بعد از آخرین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، جلسات هماهنگی برگزار شد و از نمایندگان معاونت علمی به‌طور مستقل، وزارت ارشاد، وزارت صنعت معدن و تجارت نیز دعوت به عمل آمد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم  و هویت‌ساز،  با اشاره به این‌که کمیته‌ای به‌عنوان اقتصاد خلاق در وزارت ارشاد شکل‌گرفته است گفت: بهتر است در تنظیم سند ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز مواردی که ازقلم‌افتاده است ذکر شود.

 سجادی نیری با ابراز خوشحالی از این‌که دستگاه‌های مختلف نگاه افزایشی به سند راهبردی ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز دارند، گفت: برآیند تدوین جدول کالا و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع فرهنگی، که رویکرد چندوجهی دارد نیز با حضور سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی، بررسی شد.

حسین خطیبی، عضو شورای ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز، در راستای ایده برگزاری جشنواره گفت: سرمایه‌گذاری که در سینمای ما می‌شود در مقابل پروژه‌های تجاری بسیار پایین است. در این میان برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره فجر به تنهایی موجب می‌شوند سینما آسیب ببیند.

وی توضیح داد: وقتی‌که فیلم‌ها قبل از اکران ارزش‌گذاری می‌شوند قضاوت خواهند شد. باید مسابقات آثار بعد از اکران فیلم‌ها باشد و داوری بر اساس نظر مردم صورت گیرد تا حداقل در فروش شبکه خانگی تأثیرگذار باشد و جریان اقتصادی رخ دهد.

وی با اشاره به این‌که یکی ازمعضلات اصلی سینما اکران فیلم‌ها است، افزود: در کشور ما فیلم‌های تولیدی کمتر مجال اکران را پیدا می‌کنند.

همچنین در این جلسه رسول بیدرام به ارائه گزارش پروژه تحقیقاتی انجام شده درخصوص بهترین راهکارهای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری فرهنگی و صنایع خلاق پرداخت و گفت راهبردها و اقدامات به دست آمده از این طرح با آنچه در پیش نویس سند ستاد آمده است تطبیق بسیار خوبی دارد.

جلسه شورای ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور رسول بیدارم (نماینده دانشگاه اصفهان)، عطالله ابطحی (نماینده صداوسیما)، محمد رحمتی (نماینده مرکز  توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ارشاد)، مسعود ناصری (نماینده فرهنگستان هنر)، حسین خطیبی و غلامعلی منتظر به‌عنوان اعضای حقیقی شورای ستاد، محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران این ستاد برگزار شد.

منبع: ستاد توسعه فناوری‌های نرم  و هویت‌ساز

کانال-1-300x74

 

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد