رونق فضای کسب‌وکار دیجیتال دستاورد موتور جست‌وجوی بومی/ سهم ۵ درصدی جویشگر بومی در سال اول

به گزارش فناوری فرهنگی، رئیس شورای راهبری طرح جویشگر بومی گفت: برای تقویت ساختار اقتصادی باید کسب‌وکار دیجیتالی افزایش یابد و حداکثر کارها نیز در کسب‌وکارهای دیجیتالی توسط بخش خصوصی انجام شود.

 نشست چهل و یکم شورای راهبری طرح جویشگر بومی با حضور اعضای این شورا امروز در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) برگزار شد.

در این نشست، خسرو سلجوقی رئیس شورای راهبری طرح جویشگر بومی با بیان اینکه برای تقویت ساختار اقتصادی باید کسب‌وکار دیجیتالی افزایش یابد، گفت: حداکثر کارها نیز در کسب‌وکارهای دیجیتالی باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی افزود: کسب‌وکارهای خدمات دیجیتالی باید به مرور از حمایت دولتی خارج شده و کاملاً توسط بخش خصوصی اداره شوند که این امر در نتیجه رونق گرفتن فضای کسب‌وکار شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات امکان‏پذیر خواهد بود.

سلجوقی با اشاره به طرح جویشگر بومی، افزود: از این رو تدوین راهکارها و بسترهای لازم برای رونق فضای کسب‌وکار در حوزه خدمات طرح جویشگر، از جمله دغدغه ها است که یکی از دستاوردهای اصلی طرح جویشگر خواهد بود.

همچنین در این جلسه، علیرضا یاری دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه کسب‌وکار جویشگر بومی و جایگاه آن در طرح، اظهار داشت: هدف اصلی طرح جویشگر بومی، دستیابی به سهم بازار جویشگرها و توسعه کسب و کارهای مرتبط با این بخش است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود، جویشگر بومی، سهم 5 درصدی را در سال اول از این بازار کسب کند که این هدف با تعامل‌ با ارگان‌های دولتی از جمله سازمان‌ صداوسیما و دانشگاه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

همچنین در این جلسه موضوعاتی از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه توسعه کسب‌وکار جویشگر بومی، معرفی حوزه‌های اثرگذار و عوامل ارتقای کسب‌وکار، سیاست‌های طرح، معیارهای دسته‌بندی ذینفعان، دسته‌بندی بازیگران در مدل‌های زیست‌بوم و همسوسازی برنامه عملیاتی با نقشه راه طرح جویشگر بومی به بحث گذاشته شد و بررسی شد.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد