درخواست فعالان انگلیسی برای حمایت از اقتصاد خلاق

به گزارش فناوری فرهنگی، برخی از فعالان حوزه اقتصاد خلاق در انگلیس از دولت این کشور خواستند تا برای ارتقای اقتصاد کشور از این صنایع حمایت کنند.

رئیس یک کالج آموزشی در ساندرلند تاکید کرد این منطقه باید نقش خود را برای تامین نیازهای صنایع خلاق ایفا کند.

آمارهای جدید نشان می‌دهد که سرعت رشد این صنایع دو برابر بیشتر از سایر بخش‌های اقتصادی انگلیس است و الن تینه سن رئیس کالج ساندرلند در این باره گفت: کالج‌های منطقه و دانشگاه‌ها باید تلاش‌های بیشتری را برای توسعه رشته‌هایی که مهارت‌های مورد نیاز این بخش‌ها را تامین می‌کند، انجام دهند.

آمارهای دولتی نشان داده است که صنایع خلاق کشور مثل بازی، موسیقی و فیلم ارزشی بالغ بر 84.1 میلیارد پوند در اقتصاد انگلیس دارند.

کالج ساندرلند یکی از 4 کالج آموزشی در انگلیس است که اقدام به اعطای مدرک تازه ایجاد شده نسل بعدی سطح 3 در زمینه مهارت ساخت و تولید بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای می‌کند ولی خانم تینه سن بر این باور است که اقدامات بیشتری باید انجام شود.

وی افزود: صنایع خلاق برای موفقیت شرکت‌های انگلیسی واقعا مهم و حیاتی هستند و نرخ رشد این بخش نقش مهمی در رشد اقتصادی آینده کشور خواهد داشت.

این بخشی است که ما اعتقاد داریم که به مرور زمان تقویت خواهد شد و بخش آموزش باید از صنایع خلاق حمایت کند. صنایع خلاق طیف وسیعی از شرکت‌ها و بخش‌ها را پوشش می‌دهد و این مهم است که آموزش‌های بیشتر و بالاتر به مهارت‌های مورد نیاز پاسخ دهد.

وی گفت: از توسعه بازی‌ها گرفته تا فیلم و رسانه، رشد بالقوه این بخش بسیار زیاد است و ما باید تضمین دهیم که از همه بخش‌های صنایع خلاق حمایت خواهیم کرد.

کالج ساندرلند مشارکت‌هایی را با سایر سازمان‌ها مثل شهر نرم افزار ساندرلند دارد که این اجازه را می‌دهد تا حمایت بهتری از نیازهای کسب و کارهای خلاق دیجیتال داشته باشد.

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد