حدود چهار هزار بازی رایانه ای رده بندی سنی شد

به گزارش فناوری فرهنگی، مدیر نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای گفت: حدود چهار هزار بازی رایانه ای از ابتدای شروع کار نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای، برای رایانه های شخصی و کنسول های مختلف رده بندی شده است.

رضا احمدی اظهار کرد: با توجه به فراگیر شدن بازی های موبایلی بین گروه های مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان که به راحتی و با در اختیار داشتن انواع تلفن های هوشمند و تبلت به بازی می پردازند، نظام ESRA از ابتدای سال 94، نظارت، بررسی و رده بندی سنی بازی های موبایلی را در دستور کار خود قرار داد.
وی ادامه داد: در ابتدا جلسات متعددی با مدیران مارکت های عرضه کننده بازی های موبایلی برگزار کردیم و با همکاری آنها شروع به رده بندی سنی این بازی ها کردیم. امروز پس از گذشت حدود یک سال و نیم، در حدود 10 هزار عنوان بازی موبایلی بررسی و رده بندی سنی شده اند که تعدادی از بازی های بررسی شده به دلیل داشتن محتواهای نامناسب غیرمجاز معرفی شده اند و مدیران مارکت ها موظف هستند تا این بازی ها را از روی مارکت خود حذف کنند.
وی افزود: نکته حائز اهمیت درخصوص اینگونه بازی ها این است که خانواده ها زمانی که می خواهند برای فرزند خود بازی را از روی مارکت ها دانلود کنند، باید به قسمت رده بندی سنی بازی دقت داشته باشند و بازی هایی را برای فرزند خود انتخاب کنند که مناسب رده سنی فرزندشان باشد.
احمدی با اشاره به آمار سن بازیکنان ایرانی و اینکه بیشتر چه بازی هایی را انجام می دهند گفت: در جدیدترین پیمایشی که در سال 94 توسط واحد پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای انجام شده است، در ایران حدود 23 میلیون بازیکن وجود دارد که میانگین سن آنها 21 سال است که 53 درصد از این افراد به طور مستمر بازی می کنند.
وی ادامه داد: نکته جالب این است که حدود 89 درصد از بازیکنان ایرانی از گوشی های هوشمند و تبلت برای بازی کردن استفاده می کنند و این نشان دهنده گستردگی و فراگیر شدن بازی های موبایلی در بین بازیکنان ایرانی است.
احمدی گفت: نکته قابل تأمل در این پیمایش این است که تنها 33 درصد از بازیکنان ایرانی به رده سنی بازی ها توجه می کنند، این در حالی است که در کشورهای آمریکایی و اروپایی این آمار بالای 98 درصد است و نشان دهنده این است که ما نیاز به فرهنگ سازی در زمینه انتخاب مناسب و استفاده از بازی های رایانه ای در ایران داریم و بازیکنان ایرانی به خصوص والدین می توانند نقش مؤثری در این فرهنگ سازی داشته باشند.
وی افزود: امروزه بازی های رایانه ای جزو پنج صنعت پردرآمد دنیا محسوب می شود و با توجه به گردش مالی 460 میلیارد تومانی که این صنعت سال گذشته در کشور ما داشته است، انتظار می رود که در بین مسئولان کشور هم از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.
احمدی ادامه داد: در حال حاضر ایران در تولید بازی های رایانه ای رتبه اول را در منطقه دارد ولی درصورت توجه نکردن به این صنعت پردرآمد، شاهد پیشی گرفتن دیگر کشورهای منطقه به ویژه ترکیه، قطر و عربستان از کشورمان خواهیم بود.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد