تبلت را از فرزندتان جدا کنید؛ انزوا و افسردگی در کمین آنان است

به گزارش فناوری فرهنگی، یک متخصص اطفال گفت: استفاده از تلفن همراه و تبلت‌ها موجب گوشه‌گیری و منزوی شدن کودکان می‌شود.

حمید ابریشمی متخصص اطفال درباره استفاده کودکان از تبلت و تلفن همراه اظهار داشت: کودکان تنها برای بازی‌های رایانه‌ای به سراغ تلفن‌های همراه و تبلت‌ها می‌روند، به همین دلیل توجه خانواده‌ها به این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: استفاده از این دستگاه‌ها اگر با نظارت خانواده و روزانه نهایتا یک ساعت بوده و بازی‌های رایانه‌ای متناسب با گروه سنی کودک در اختیارش قرار گیرد نه تنها آسیب‌رسان نیست بلکه به رشد خلاقیت در کودکان نیز کمک خواهد کرد.
ابریشمی بیان کرد: اما اگر میزان استفاده از تبلت‌ها بیشتر از زمان گفته شده باشد علاوه بر آسیب‌های جسمی موجب اختلالات رفتاری نیز خواهد شد.
ابریشمی در این‌باره افزود: استفاده از تبلت‌ها در طولانی مدت موجب بروز عیوب ستون فقرات، بروز سردرد، دردهای گردنی و ضعف بینایی خواهد شد.
این متخصص اطفال ادامه داد: زمانی که والدین ساعت‌ها کودک خود را با در اختیار گذاشتن گوشی تلفن همراه و تبلت خود به آنان سرگرم می‌کنند، در واقع فرزندشان را به نوعی اعتیاد سوق می‌دهند.
ابریشمی در همین رابطه بیان کرد: بازی‌های رایانه‌ای موجب انزوای کودکان شده و در برخی موارد حتی منجر به پرخاشگری نیز خواهد شد.
این متخصص اطفال ادامه داد: کودکانی که در معرض استفاده مداوم از تبلت و تلفن همراه هستند، دیگر اشتیاقی به بازی‌های گروهی و حضور در جمع همسالان ندارند.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد