معرفی ارزش‌های دینی و فرهنگ بومی نیازمندارج نهادن به هنر سینما است

به گزارش فناوری فرهنگی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: معرفی ارزش‌های دینی و فرهنگ بومی نیازمند ارج نهادن به هنر سینما است.

به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسین فرخنده با اشاره به اینکه هنر سینما و عکس از اهمیت بسزایی برخوردار است، اظهار کرد: اگر بخواهیم ارزش‌های دینی و فرهنگ بومی را بشناسیم باید به این هنر ارج نهیم.

فرخنده بابیان اینکه در فعالیت‌ها نیازمند سه ارتباط هستیم، افزود: ارتباط خود هنرمندان با یکدیگر، ارتباط هنرمندان با مسئولان و ارتباط هنرمند با مخاطب از مؤلفه‌های اساسی برای موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

وی تأکید کرد: انجمن‌های فرهنگی و هنری و هنرمندان نیازهای تخصصی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را برآورده می‌کنند و ما همواره به هنرمندان و تولیدات فرهنگی و هنری آن‌ها نیاز داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل اتاق فکر در حوزه سینما و عکس و همچنین توجه به بحث آموزش را دو مقوله مهم در این حوزه ذکر کرد.

فرخنده همچنین واگذاری تصدی‌ها را حرکت ارزنده‌ای در راستای فعالیت‌های فرهنگی وهنری دانست و افزود: این حرکت خیلی از مسائل و مشکلات ما را در بخش نیروی انسانی و اعتبارات حل کرده است و همچنین اعتماد جامعه فرهنگی وهنری افزایش پیداکرده است.

وی ورود هنرمندان به بخش‌های سرمایه‌گذاری را مهم دانست و گفت: ظرفیت‌های اداری و کارمندان محدود است و پاسخگوی نیاز هنرمندان نیست.

فرخنده اظهار کرد: با توجه به امکانات و ظرفیت‌ها چشم‌اندازی ترسیم کرده‌ایم تا شرایطی فراهم شود که هنرمند مستقل از بودجه‌های محدود شرایط کار و فعالیت فرهنگی و هنری برایش فراهم شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد