از اکران سیانور تا رفتن ابوزینب به عراق و ترکیه

به گزارش فناوری فرهنگی، آغازاکران فیلم های سینمایی با ژانر متفاوت و برگزاری نشست نقد و بررسی ابوزینب محصول سینمایی مشترک ایران و لبنان از مهمترین اتفاقات سینما در هفته ای که گذشت است .

در هفته ای که گذشت فیلم های سیانور و ناسور در سینماهای کشور اکران شدند.
فیلم سینمایی سیانور دومین ساخته بهروز شعیبی  بخش هایی از اتفاقات دهه 50 را به تصویر می کشد و با به تصویر کشیدن گوشه ای از زندگی شهید مجید شریف واقفی  از سیاسی ترین فیلم های چند سال اخیر سینما به حساب می آید این فیلم در دو روز اول اکرانش با استقبال خوب مخاطبان همراه شد و به سانس فوق العاده کشید.
ناسور هم پویانمایی است که به کارگردانی کیانوش دالوند به شکل متفاوتی  به واقعه عاشورا پرداخته است.
در روز هایی که گذشت نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی ابوزینب راز پنهان در خبرگزاری بسیج برگزار شد.
در این نشست علی غفاری کارگردان فیلم گفت: ما در جشنواره فرانسه فیلم را نشان دادیم و حضاری که در سالن بودند، نگاهشان به حوزه مقاومت عوض شد. فیلم «ابوزینب» برای روابط پاک و سالمی که بین خانواده شهداست، زمینه‌سازی می‌کند و مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیننده آن صادقانه گریه می‌کرد.  «ابوزینب» قطعا فیلم بی اشکالی نیست و می‌توانستیم بهتر این فیلم را پرداخت کنیم. من تاسف می خورم که تولیدات ما در عرصه مقاومت کم است.
وی افزود: ما در عرصه مقاومت خیلی کم کار کردیم. با آن که در مهد شهادت های شرافتمندانه هستیم، تولیدات فرهنگی‌مان نشان از نمایش مقاومت ندارد. برای چه همه فقط حرف می زنند، آقایان باید توضیح دهند که برای سینما ما چه کردند! این واقعا مایه تاسف است که جشنواره مقاومت به دلیل کمبود فیلم هر دو سال یکبار برگزار شود.
مرتضی شعبانی تهیه کننده این فیلم نیز گفت:اکران های بین المللی فیلم از هفته آینده در عراق و ترکیه آغاز می شود.فیلم سینمایی ابوزینب که از 22 مهر اکران شد این روز ها روی پرده سینما ها قرار دارد.
در هفته ای که گذشت از نخستین جشنواره فیلم وحدت اسلامی خبر رسیدکه 919 اثرکوتاه، نیمه بلند و بلند داستانی، مستند ، انیمیشن و نماهنگ در دو بخش ملی و بین الملل به دبیر خانه جشنواره رسیده است.
این جشنواره همزمان  با هفته وحدت اسلامی در تهران برگزار می شود.
از سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران هم خبر رسید 25 فیلم راه یافته به بخش مسابقه فیلم های مستند و65 فیلم راه یافته به بخش مسابقه فیلم های داستانی سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.در هفته ای که گذشت دبیر چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس در احکامی اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه ایران را معرفی کرد.
حسین پاکدل، بهمن حبشی، بهروز خوش رزم ، علی دهکردی و طهماسب صلح جو آثار رسیده به بخش ملی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس را برای حضور در بخش رقابتی انتخاب می کنند. چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس 9 تا 13 آبان به دبیری سید مصطفی ابطحی در استان مازندران برگزار می شود.
اکران فیلم سینمایی هیهات برای خانواده شهدای مدافع حرم و با حضور خانواده سردار سلیمانی ،اکران بادیگارد در مونیخ آلمان،اهدای  لوح جشنواره «مذهب امروز» به «خداحافظی طولانی» ،همبازی شدن  امین حیایی  و دارا حیایی پسرش در فیلم شعله  ور حمید نعمت الله  و در گذشت محمد رضا رستمی، خبرنگار حوزه سینما  و دبیر خبر سابق خبر آنلاین از دیگر اتفاقات مهم سینما در هفته ای که گذشت است.

منبع: صداوسیما

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد