توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اتحادیه اروپا

به گزارش فناوری فرهنگی، در دیدار معاون رئیس جمهوری و نماینده اتحادیه اروپا، دو طرف ضمن ابراز علاقه نسبت به امضای سند همکاری در زمینه گردشگری بر توسعه همکاری ها در این بخش تاکید کردند.

مسعود سلطانی فر در دیدار با الیزابت بن کوفسکا، کمیسیونر بازار داخلی صنعت، کارآفرینی و شرکت‌های داخلی اتحادیه اروپا، با اشاره به فضای لغو تحریم ها اظهار کرد: ایران یک کشور موزه، مورد توجه گردشگران دنیا است.

وی با بیان سایر ظرفیت‌های گردشگری کشور در بخش های مذهبی، طبیعی، سلامت و بوم گردی، اضافه کرد: تنوع اقلیمی ایران که این امکان را به گردشگران می دهد تا در عرض یک روز هم امکان اسکی کردن و هم استفاده از آبهای گرم معدنی را داشته باشند، مورد توجه بسیاری از گردشگران است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: بالا بودن سطح کیفی خدمات درمانی و ارزان بودن ارائه این خدمات سبب شده که در چند سال اخیر، آمار گردشگرانی که برای استفاده از خدمات درمانی به ایران سفر می کنند، افزایش یابد.

وی به رشد 10 درصدی گردشگران ورودی به کشور اشاره کرد و گفت: در رابطه با گردشگران ورودی از کشورهای اروپایی با رشد 30 و در برخی موارد 40 درصدی مواجه بودیم.

سلطانی فر تصریح کرد: راه اندازی دفاتر اطلاع رسانی در کشورهای هدف که بر اساس سوابق روابط با ایران شناسایی شده اند از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته و تاکنون 25 دفتر راه اندازی شده است، معرفی جاذبه و ظرفیت های گردشگری ایران به مردم سایر کشورها از مهمترین اهداف این دفاتر است.

معاون رئیس جمهوری یادآور شد: مسائل بانکی، یکی از مهمترین موضوعات و مشکلات در بخش گردشگری است که امیدواریم در چند ماه آینده شاهد برطرف شدن این موانع باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه بر توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی و توسعه همکاری ها در بخش گردشگری تاکید کرد و گفت: با توجه به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در بخش گردشگری، امروز فرصت خوبی برای سرمایه گذاران کشورهای مختلف اروپایی وجود دارد تا وارد بازار گردشگری ایران شوند.

معاون رئیس جمهوری بر ایجاد زیرساختهای دیجیتالی بخش گردشگری تاکید کرد و گفت: در زمینه توسعه زیرساختهای فعالیت های گردشگری و امکانات مربوط به این بخش اقداماتی در حال انجام است.

سلطانی فر اضافه کرد: امضای سند همکاری بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اتحادیه اروپا، زمینه اجرایی شدن و افق همکاری ها در بخش گردشگری را فراهم می کند.

ارائه این پیشنهاد از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد استقبال و توجه کوفسکا، کمیسیونر بازار داخلی صنعت، کارآفرینی و شرکت های داخلی اتحادیه اروپا قرار گرفت و وی اذعان داشت که پیگیری این موضوع را به عنوان یکی از موارد بسیار مهم در دستور کار خود قرار خواهد داد.


**
ایران در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد گردشگران اروپایی

الیزابت بن کوفسکا کمیسیونر بازار داخلی صنعت، کارآفرینی و شرکت های داخلی اتحادیه اروپا نیز، با بیان اینکه برای پیگیری بحث های مطرح شده در سفر فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان سفر کرده، گفت: یکی از مهمترین فعالیت های اقتصادی ما گردشگری است که اشتغالزایی و درآمدزایی فراوانی را به دنبال دارد.

وی گفت: ایران در حال حاضر در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد مهم گردشگران اروپایی است؛ چالش هایی همچون سرمایه گذاری و مهارت در بخش گردشگری اتحادیه اروپا نیز وجود دارد و ما تلاش می کنیم تا با استفاده از ظرفیت های سازمان جهانی گردشگری و همکاری با اینگونه موسسات بین المللی، این موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

کمیسیونر بازار داخلی اتحادیه اروپا افزود: اقداماتی که در زمینه ویزا در ایران صورت گرفته بسیار اثر بخش و مهم است.

کوفسکا تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مهمی که ارتباط مستقیم با گردشگری دارد، صنایع خلاق و صنایع دستی است که ایران در این زمینه دارای سابقه بسیار خوبی است.

وی گفت: امروز گردشگری به سمت و سوی دیجیتالی شدن و استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای مختلف پیش می رود و باید زیرساختهای مورد نیاز این بخش نیز مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد