سومین «دریچه» گشوده می‌شود/ همه چیز درباره اعتیاد به بازی

به گزارش فناوری های نرم و فرهنگی ، سومین شماره از ماهنامه مطالعات بازی (دریچه) با سوژه اعتیاد و بازی‌های دیجیتال از سوی مرکز پژوهش‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منتشر می‌شود.

این رویکردها طیف وسیعی از انواع اعتیاد را در بر می‌گیرند که شامل وابستگی به انجام بازی، اختلال بازی اینترنتی(IGD) و اعتیاد به بازیهای دیجیتال می‌شود.

در این شماره مصاحبه‌ای مفصل با برترین پژوهشگر حوزه اعتیاد و بازی‌های دیجیتال به نام دکتر مارک دی. گریفیتز انجام شده است.

گریفیتز در این مصاحبه به تببین دیدگاه‌های موجود و نتایج حاصل از تحقیقات علمی تیم پژوهشی خود در خصوص اعتیاد به بازی‌های دیجیتال می پردازد. وی همچنین از عدم مطابقت دیدگاه خود در زمینه اختلال بازی اینترنتی با دیدگاه انجمن روانشناسی آمریکا صحبت می‌کند.

موضوع بازی‌های دیجیتال و اعتیاد به آن‌ها تاکنون کمتر به صورت علمی و از دریچه‌ای ژرفانگر مرود بررسی قرار گرفته است به این دلیل که همواره به باور عموم کلیه اشکال وابستگی به بازی‌های دیجیتال، اعتیاد تلقی می‌شده‌اند. دراین شماره به لایه‌های پنهان بازی‌های دیجیتال و اعتیاد به طور دقیق و بر اساس پژوهش‌های علمی صورت گرفته نورافکنی شده است.

علاوه بر این، پراستنادترین مقالات علمی دنیا که مشتمل بر پژوهش‌های آزمایشگاهی است، به همراه کتاب‌ها و رساله های برتر در این زمینه به مخاطبان معرفی خواهند شد.

این شماره می‌تواند برای افرادی که زمان زیادی را در طول روز، هفته و ماه به انجام بازی‌های دیجیتال می‌پردازند جذابیت داشته باشد. علاوه‌بر این والدین، مراکز علمی و پژوهشی و محققان این حوزه از اصلی ترین مخاطبان این شماره ماهنامه مطالعات بازی خواهند بود.

منبع: مهر

کانال-1-1024x252

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد