کوالکام نخستین مودم نسل 5G را معرفی می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، کوالکام از حالا خود را برای اینترنت نسل 5 آماده می‌کند و تا سال آینده شاهد معرفی یک مودم سازگار با این نسل خواهیم بود.

با این‌که هنوز زمان زیادی تا پیاده‌سازی کامل فناوری 5G باقی مانده اما بسیاری از شرکت‌های تولید کننده سخت‌افزار از هم‌اکنون در حال کار در این زمینه هستند و بدون شک یکی از مهم‌ترین فعالان این عرصه شرکت کوالکام است.

فعلا فقط درصد اندکی از جمعیت جهان به فناوری 5G دسترسی دارند اما کوالکام اعلام کرده تا سال 2017 میلادی نخستین مودم سازگار با فناوری 5G را به بازار عرضه می‌کند.

این مودم اسنپ‌دراگون X50 نام دارد و به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که می‌تواند در باندهای مختلف کار کند.

در مشخصات این مودم گفته شده که با اسنپ‌دراگون X50 می‌توان به سرعت دانلودی برابر با 5 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کرد که رقم قابل توجهی است.

پس شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه از همین الان می‌توانند محصولاتی را آماده عرضه کنند که آمادگی کامل برای کار با فناوری نسل 5 را داشته باشد. این مودم علاوه بر 5G با فناوری 4G نیز سازگار است.

آن‌طور که اتحادیه جهانی ارتباطات مقرر کرده سرعت فناوری 5G‌ باید برابر با 20 گیگابیت بر ثانیه باشد. برای این‌که بهتر این موضوع را درک کنید فرض کنید قصد دارید یک فیلم کامل را دانلود کنید. برای دانلود آن با استفاده از فناوری 4G چند دقیقه زمان صرف می‌شود اما همین دانلود با استفاده از فناوری 5G‌ در حد یک چشم برهم زدن خواهد بود.

کوالکام در بیانیه خبری خود از سال 2017 به‌عنوان تاریخ عرضه این مودم یاد کرده و گفته می‌شود که اواسط سال شاهد حضور آن در بازار خواهیم بود.

اما باید منتظر ماند و دید که کدام شرکت زودتر از بقیه گوشی را عرضه می‌کند که قابلیت کار با این فناوری را داشته باشد.

منبع:ICTPress

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد